Fick Svenskt + Japanskt tangentbord?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av xfade, 15 apr 2010.

1. xfade

xfade Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Hämtade min x10 häromdagen och är så här långt både nöjd och imponerad.
    (Har iphone i jobbet sedan 2 år tillbaka)

Hursomhelst, jag upptäckte att jag helt plötsligt fått japanska tecken under/jämte andra symboler på tangentbordet.
    Förstår inte hur detta gått till, men min fråga är - hur får jag bort det?

Jag ser i Inställningar för Språk att där nu finns Svenskt + Japanskt men lyckas inte ta bort det.

Någon som vet?
    Kanske tom ngn som kan förklara hur jag lyckades med denna bedrift, det var med 100% säkerhet inte där igår?
    Det enda jag har gjort är att installera Spotify...

Tack på förhand,

2. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gå in i inställningar, menyknapp från homescreen -> Inställningar -> Språkkod och text -> Välj språkkod. Välj en annan språkkod temporärt, t.ex. English(US) , gå till homescreen -> menyknapp -> Settings -> Locale & Text -> Select locale -> Swedish.
    Kanske finns ett enklare sätt, men detta funkade på min.

3. xfade

xfade Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enkelt nog, fungerade perfekt. Tack!
    Kan dessutom förklara att jag inte förstod hur det gick till, verkar vara en (mindre) bugg.

4. Hampan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur man enablar det japanska tangentbordet normalt är att man kommer åt knappen längst ner till vänster med en liten jordglob och 12 på.
    Om man håller inne den kommer en meny upp där man kan välja "input method" där man kan välja japanese keyboard.
    Tyvärr hittade jag ingen motsvarande knapp på det ickejapanska för att ändra tillbaka varför jag lyckades få bort det genom att ändra locale.
    För övrigt rekommenderar jag Smart Keyboard Pro eller HTC_IME som i denna https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8548 tråden.
    HTC_IME kan du bara ladda hem direkt och fungerar avsevärt bättre än det inbyggda tangentbordet, själv kör jag den blå skinnade varianten som funkar bra med X10's tema.
    Dessutom finns i senaste versionen stöd för att flytta markören med volymknappen vilket är mycket bra när man ska korrigera text.
    När väl HTC_IME är installerat, gå in i inställningarna och slå på "Volume to move", en värdig ersättare till piltangenterna på standardtangentbordet.

5. JöggaW

JöggaW Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min X10 i ett par veckor nu och är lite irriterad på tangentbordets inmatning... Jag fick dessutom helt plötsligt problem med japanska tecken och sökte tills jag hittade detta tips. Det fungerade utmärkt!

Jag blev intresserad av att testa HTC_IME, men hur installerar jag detta i min X10? Jag har endast hämtat program från Android Butiken tidigare. Måste jag hämta hem till dator och sen föra över till X10'an eller kan jag hämta direkt någonstans?

6. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

http://www.xperiax10.net/2010/04/07/installing-the-htc-keyboard-on-the-xperia-x10/#comment-911

Tror det kan hjälpa. Själv har jag inte prövat, smsar ganska lite och tycker orginal funkar bra för mig. Men har aldrig prövat ngt annat QWERTY så mina krav är kanske lite låga.

7. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hur/var hittade du andra skins till HTC_IME?

8. kalleboo

kalleboo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det korrekta sättet att byta tangentbord är att hålla nere fingret på ett textfält tills du får popup och välja "Indatametod". Då kan du välja Android-tangentbord, Japanskt tgtbd eller Sony Ericssons standardtgtbd.

9. Hampan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER