Filhanterare som spelar upp video från LAN

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Meto, 9 okt 2011.

1. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej
    Desire och ES File Explorer

Jag har filhanteraren ovan på min Desire och den hittar alla mina filer på min nätverkshårddisk och jag kan titta på bilder och lyssna på musiken som finns. Jag har valt anslutning till LAN med smb. Däremot går det inte att spela upp videofiler. Två val av uppspelare kommer upp när jag väljer att öppna video-filen som video: ES Media Player och Spelare för mediaströmning. ES Media Player vill först ladda ner filen till mobilen och den andra spelaren säger ifrån direkt.

Det jag undrar nu är hur jag kan se på video-filer som ligger på min NAS via mobilen. Behöver jag en annan filhanterare eller ska jag ansluta på något annat sätt?

Mycket tacksam för svar kring detta.

Mvh / Magnus :)

2. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag kör med ES File Explorer och Dice Player, funkar fint över LAN från min NAS.

Meto gillar detta.
  3. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack, jag avinstallerade Rockplayer och installerade MoboPlayer som såg trevligt ut och nu funkar allt! Jag går in i NASen med ES File Explorer och filmerna startar direkt. Vilken spelare MoboPlayer visade sig vara, måste vara det bästa jag har sett i mediaspelare. Lysande :D. Vet man att apparna är så här bra betalar man gärna några kronor.

Mvh / Magnus