2. Jag använder mig av Format Factory (Gratis program) Tycker det är ett riktigt enkelt program och stabilt. Går rätt fort att konvertera filmer och serier.
Är ingen data nisse så jag gillar framför allt att det är simpelt, Bara att välja färdiga profiler.
Givetvis så finns det möjlighet att mixtra om man nu fattar vad man gör.
http://www.formatoz.com/
Är mest .mkv jag har konverterar för att få ner storleken under 4gb och få bort fler kanals ljudet som SGT ej stöder.
Brukar köra / Alla till MP4 - Medium kvalitet och storlek, Upplösning blir samma som orginalet.. Märker ingen skillnad i kvalla mot orginal filen. En mkv film på ca 4.5gb blir ca 3gb med denna inställning.
Undertext kör jag bara en .srt från tex undertexter.se om text inte finns redan på filmen.
Ändra Undertext Font i inställningar för att å,ä,ö ska fungera om undertext är inbränt
Tycker det var en riktig miss av samsung att inte göra stöd för filer större än 4GB och en codec som fixar fler kanals ljud,
Jävla synd då den tuggar i sig film av hög kvalla och olika format, Hade varit perfekt att ha som portabel media spelare om de slängt in en usb/hdmi utgång samtidigt som det övriga.
Jädrans knepigt att det alltid ska vara nått som saknas på dagens teknink prylar, När ska den perfekta produkten släppas, Nokia N8 har hdmi/usb men då suger resten
Click to expand...