Film spelning

Diskussion i 'ASUS' startad av pmugghc, 20 jun 2011.

1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Kanske värt en separat tråd. Det verkar ju inte helt klockrent, om man säger så. Troligen mera ett 3.x problem än Asus. Har ju läst om problem med high-profile Mkv etc. Men jag har haft problem med "vanliga" Xvid filmer, med MP3 ljud! Har jämfört med Mediainfo, ser ingen större skillnad, vissa går, andra inte. Verkar som Rockplayer tar mest.

Finns det ingen med ett läckert interface som kan visa omslag (av typ Media Center och många andra). Jag har lagt till JPG filer med samma namn som filmerna, hade hoppats på stora fina ikoner som barn kan trycka på, men det blir ji inget. Några förslag ?

2. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det finns något som heter Android Movie Gallery som visar upp filmerna med omslag.

Update: Verkar som den bara kan hantera MP4/M4V filer.

Last edited: 20 jun 2011
  3. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Ja, en sån skulle ju vara kanon om den tog vanliga Divx/Xvid filer.

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

5. kottfars

kottfars Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kör plex hemma, fungerar riktigt bra både med film och tv-serier, får upp kategoriserat beroende på genre m.m. och med omslagsbild. dock måste man ha en server ståendes som kör det men funkar fint för min del iaf, slipper konvertera och så. bästa vore om vlc kunde anstränga sig och göra en app för android, dom skulle ju inte stöta på alls samma problem som hos apple, andorid har ju inte ett låst filsystem och inte samma väntetider på market, och senaste telefonener och tableterna ska definitivt har prestanda nog iaf bara man optimerar mjukvaran.

6. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag har Moboplayer med, men den kunde spela upp färre av mina filmer. Hur får man den att visa omslag?

7. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Klicka på knappen längst ner till vänster till höger om Mobo iconen så ändras visningen av dina filmer mellan list/grind, alt gå in i inställningar och fippla på så kan du göra olika val hur dina filmer ska visas

Annars har du mvideoplayer som kan visa omslag, dock rätt små bilder. Kan även se info/rating från imdb och ladda ner omslag till filmerna eller söka efter undertexter

Sent from my MZ604

Last edited: 20 jun 2011
  8. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag fick Moboplayer att visa thumbnails, men den tog inte de JPGs som jag hade gjort, den gjorde egna, koinstigt.