Film?

Diskussion i 'Samsung' startad av Strv 74, 26 feb 2011.

1. Strv 74

Strv 74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har läst att många av er tittar på film på tabben. Kollar man det där skämtet till manual som är medsänt så finns det ingenting om hur man gör just det. Jo det står hur man tittar på videoklipp men om jag vill titta på en film? Naturligtvis marknadsför man apparaten som kapabel till just detta men sedan underlåter man att berätta hur.

Om jag vill överföra en av mina DVD till tabben och titta på den hur gör jag då? Jag kommer ihåg när jag höll på med min Archos och upptäckte att själva överföringen och konverteringen av en vanlig DVD tog avsevärt längre tid att göra än att titta på själva filmen varvid det hela blev meningslöst.

Jag har hittat en del via Google (bland annat att filmerna inte får vara större än 2 GB?!?) men om tabben nu är så bra för just filmtittande som många av er berättar, hur gör ni då för att inte spendera mer tid att förbereda tittandet än själva upplevelsen?

2. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Tjabba!

Di kan i princip ha vilket format på filmerna som helst beroende på vilken videospelare du använder.

Filerna får inte vara större än 4Gb blir dom större får du dela upp dom i lagom stora filer.

Jo man kan nog säga att själva konverteringen tar ganska lång tid om du utgår från en DVD. Personligen gör jag det så fort jag köpt en DVd och konverterar den till data format i datorn. Jag har ingen DVD spelare som jag kan koppla till tvn utan har en portabel liten hårddisk eller tabben där jag sparar filmerna.

För mig är tiden inget problem utan det får ta den tid det tar, den snurrar ju på i bakgrunden.

De program jag använder är Handbrake eller Formatfactory. Filmerna läggs sen över på antingen tabben eller SDkortet.