Fråga: Filma konserter "Ljudet?" Koppla internet till laptop, dålig täckning på landet!

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av ozzypojken, 25 okt 2012.

1. ozzypojken

ozzypojken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska skaffa en Samsung Note 2.

Ljudinspelningen på Galaxy S2 var kass vid konsertfilmning, hur är Note 2?
    Vad kan man göra, finns det nån app för ljudet?

Hur funkar det att koppla nallens internet till laptopen?

Om jag har mottagning av mkt varierande art (ostabilt internet) uppe i stugan, vad kan man då göra. Prövade med en 10 meters USB kabel mellan laptopen och dongen utan förbättring.

Tacksam för alla svar / Grön på Android.

2. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Varför ska du filma konserter överhuvudtaget ? är det bootlegging eller.. ? ljudkvalitén blir ju inte bättre än vad mikrofonen är oavsett vad du använder för applikationer.

En 10 meters USB kabel kommer inte förbättra någon mottagning, snarare tvärtom eftersom en lång signalkabel reducerar signalstyrkan.

/ Magnus

3. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Angående mottagningen, en lång USB kabel kan iofs försämra det en aning, men jag tror inte det sänker hastigheten nämnvärt i detta fallet. Bättre att satsa på en bättre antenn till din dongel. http://www.dustinhome.se/xgroup/26357/antenner-forstarkare/ . Vad som passar beror på dongeln, om den ens har möjlighet att ansluta en extern antenn.
    Alternativt, sätt din Note2 på laddning på ett ställe med bästa möjliga mottagning. Gå in på Settings, Wireless and networks, More settings, Tethering and portable hotspot. Clicka på Portable Wi-Fi hotspot och configurera och aktivera. Anslut datorn via ditt nya portabla nätverk ;-)
    Man kan ev vinna lite hastighet om man ändrar i Mobile Networks och bara kör WCDMA. Lite halvkass 3G kan vara snabbare än bra 2G så då vill man unvika att telefonen hoppar över i 2G.

ozzypojken gillar detta.