Filmfiler

Diskussion i 'Desire HD' startad av ergoforcen, 10 nov 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej när no sparar filmer på SD kortet lägger ni filmerna och videoklippen i en och samma mapp. skapar ni den själv eller väljer ni ett av dom befintliga mapparna,om ni skapar den själv vad kallar ni den då ,Hittar ett program som rockplayer alla mediafiler som finns på SD kortet eller måste dom ligga på något speciellt ställe
    Detta är några av frågorna jag ställer mig när jag nu ska för första gången lägga in lite AVI material
    DHD finns inte med i rockplayers lista Har ni valt rockplayer Universial eller någon av dom andra versionerna

Tacksam för support

2. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    jag har samma version som sitter på Spica kom jag på och den fungerar perfekt. Jag laddade ner på XDA i forumet någonstans.

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Jag lägger bara in filerna på SDkortet så hittar rockplayer dom :) och jag kör universal.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

4. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Drar och släpper du bara på kortet så hittar dom rätt mapp av sig själva
    Låter enkelt Ska testa i kväll har hela datorn full med filmfiler

5. Ascer

Ascer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte för att vara petig men du kanske ska försöka skriva lite mer utbrett istället för en väldigt lång röra :P

Och en egen liten fråga:
    Tittar på SG:A atm och som episoderna är 350mb~ .avi
    Det ska väl inte vara några problem att spela upp på DHDn?

6. coolacrille

coolacrille Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nope, kommer funka helt perfekt.

7. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har gjort en mapp för att enklare kunna dela in Musik, Film, Bilder på SD-kortet. Lättare att hitta på det viset, tycker inte om när man blandar alla sina mediafiler i en fet hög.

Jag vet inte hur det är för dig, men RockPlayer låter mig gå in i SD-kortet och sedan leta reda på mappen - den söker inte nånting själv. Det gör däremot Galleri, och ja - den hittar alla mediafiler som finns på enheten inkl. SD-kortet.

Någon annan som gör på något annat sätt när det gället att hitta filer för RockPlayer? Skulle faktiskt vara skönare att slippa detta, och ha allt som en simpel spelare - likt musikspelaren.

8. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo det kanske den gör. Däremot presenterar den inte filerna i en lista, utan visar dem bara i en lista medan du letar efter vilken fil du vill spela upp. Det är inte så grafiskt, utan är bara en spelare och sedan får man genom den leta i mappar efter filmerna. Varför provar du inte bara? :)
    Galleri finner däremot .avi filer jag lagt in på SD-kortet, och de 2 jag lagt in kan spelas upp av standardspelaren.