Filmtipset-app för Tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av yrara, 6 nov 2009.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tjenare,

Jag försöker få min applikation till Filmtipset.se att fungera för Tattoo-mobiler, men utan att äga någon är det väldigt svårt att veta när man har lyckats :)

Applikationen går mot Filmtipset.se's API, vilken kräver att man har en speciell nyckel, så tyvärr är de enda möjliga testarna av den här applikationen, användare av just både Filmtipset och Tattoo. Ifall någon sådan finns här, så vore jag tacksam ifall ni hade möjlighet att testa den här applikationen, och rapportera tillbaka huruvida det ser bra ut i Tattoo.

1. Se till att du tillåter installation av applikationer som inte kommer från Market, genom Inställningar > Program.

2. Ladda ner applikationen genom att surfa till följande adress med mobilens webbläsare:
    http://www.davidhedlund.se/tmp/filmtipsetTattoo.apk

3. När användarnyckel efterfrågas, ange den nyckel som du som inloggad användare på Filmtipset.se ser på följande sida:
    http://www.filmtipset.se/api.cgi

Tack!

2. Helena S

Helena S Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag fick apk-filen av en kollega och installerade den före lunch.

Det jag har upptäckt hittills är att på sidan "Inställningar" hamnar texten "Aktivera cachelagring" och "Aktivera stavningsförslag" delvis liksom UNDER bockrutan.

Vet inte hur mycket den här bilden hjälper, men det är det enda jag kan åstadkomma just nu...

3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej!

Tack för att du vill testa. Den apk-filen som jag länkar till i det här formuinlägget är inte precis samma version som ligger på market. Jag har gjort lite anpassningar, och vill helst ha dem testade för tattoo innan jag lägger ut något på market.

Så apk-filen du fick av en kollega, var det den som jag länkar till här ovan, eller var det den versionen som är från Market?

4. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min version utger sig för att heta 1.0.1. Är din nyare?

5. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, 1.0.1 är en äldre version. Den som ligger på adressen jag länkar till i första inlägget i den här tråden är en vidareutveckling (utav 1.0.3, tror jag, närmare besämt), som främst skiljer sig i det att vissa anpassningar för Tattoo har gjorts. Jag kommer inte att lägga ut den Tattoo-anpassade versionen på Market förrän någon som äger en Tattoo-telefon har testat den och bekräftat att det fungerar.

Så problemen du har på inställningssidan skulle eventuellt kunna vara lösta. Och är de inte lösta i och med den här versionen, så behöver jag veta det, så att jag kan göra ytterligare anpassningar :) Ifall allting ser bra ut, däremot, ska jag försöka lägga upp den här versionen, så att man kan komma åt den direkt ifrån Market även på en Tattoo.

6. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha!

Japp, det fel jag påpekade tidigare är fixat!

Jag upplever två problem. Vet inte om det är Tattoo-versionen, men jag rapporterar:

- När jag går in och tittar på en film får jag svårt att scrolla upp och ned genom att trycka på skärmen. Eftersom stjärnorna som markerar betyg går nästan hela vägen ut till högra kanten är det lätt att råka "betygsätta" en film av misstag, istället för att göra det man ska - dvs. ta sig nedåt i sidan för att läsa beskrivningen. Jag har nu råkat ge Videocrazy och Soraya M fem stjärnor var, trots att jag inte sett dem... (Och det går inte att ta bort betyget i applikationen heller, va?)

- Listorna - vilken ordning är de i egentligen? Inte i bokstavsordning och inte i betygsordning?!

Nu kanske det låter lite gnälligt, så jag passar på att säga att FY FAN VA DU ÄR BRA! Det här var precis vad jag behövde i min mobil! :)

7. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej,

Toppen; tack för testningen. Dina problem är inte Tattoo-specifika, jag ska absolut kolla på dem, men då känns det alltså som att Tattoo-problemen är lösta, och jag ska försöka få ut applikationen så att den är tillgänglig via Android Market även för Tattoo-användare.

Angående betygsättningen, så går det faktiskt, men jag har förstått redan från tidigare feedback att det här behöver lyftas fram tydligare. Dels går det att betygsätta filmer redan i listorna, genom att klicka på siffran istället för på titeln. Där finns, ifall man har satt ett betyg, alternativet för att ta bort, som en egen knapp. Inne på filmdetalj-sidan finns, då man har satt ett betyg på en film, alternativet "Ta bort betyg" på menyn som visas ifall man trycker på telefonens egen meny-knapp. Men som sagt; jag har insett att jag behöver förtydliga den biten.

Angående ordningen som listorna visas i; nej, det är faktiskt ingen ordning alls. Via meny-klick kan man ju själv lägga till listor, som du kanske har märkt, och de visas helt enkelt i den ordningen man lägger till dem. Att själv kunna bestämma ordning vore helt klart aktuellt. Eller att bara sortera i bokstavsordning. Eftersom man själv kan döpa om sina listor (med lång-klick på själva listan) skulle det ju i praktiken innebära att man kan styra över sorteringen själv också :)

Så det finns en hel del att ta hand om framöver; det här är fortfarande bara en tidig version, och jag har massor av idéer för vad som ska hända med den i framtiden, men då verkar det ju i alla fall som att den fungerar lika bra i Tattoo som i andra telefoner, så jag nöjer mig med det just nu, och ska kika på att få den synlig i Market för Tattoo.

Tack för testningen, återigen.

8. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Sådär, nu har jag lanserat en ny version av Filmtipset-applikationen i Market. Om jag har förstått allt rätt så bör du kunna hitta Filmtipset ifall du söker på det i Market nu. Vill du bekräfta att det är så? Det finns en hel del annat nytt i den här uppdateringen också som du bör kolla in :)

Tack för testningen, och synpunkterna! Synpunkter är såklart fortfarande välkomna, men när jag fått bekräftat att programmet syns och funkar i Tattoo kommer jag inte att besöka den här tråden speciellt ofta, så då är bästa stället att vända sig för att lämna synpunkter, de kontaktuppgifter som står i applikationen, under "Om..."

9. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Jag tar genast hem, testar senare och återkommer om jag har några synpunkter!