Jag har sökt ett sätt att filtrera ut viss mail som junkmail på mitt pop konto som hör till firman, de kommer inte sjukt mycket spräp, men återkommande mail som virus rapporter, upphandlingstatus mm mm som jag inte bryr mig om vill jag gärna fitrera ut! Man blir mail blind efter ett tag och kan missa viktigare saker. Jag får detta eftersom vi har ett info@ konto som vidarebefordras till alla på firman. Vilket är bra på många sätt. Men de kommer återkommande dagliga mail som inte jag vill se. Så en mail app som stuvar undan sånt i en mapp på sidan utan att notifiera mig skulle vara toppen. Har provat endel olika men ingen verkar stödja denna enkla funktion vad jag kan se. Någon som ruvar på ett guldägg? [emoji1] [emoji213]
Enklaste sättet är att skicka alla mail vidare till din Gmail. Sätt upp filter där för de mail du vill ska hoppa över inkorgen.
Detta kräver att server admin dirigerar mina pop mail till min Gmail? Men jag måste fortfarande kunna svara via min firma adress, alltså de kan inte få svar av en [email protected] när jag skriver tillbaka. Ja kanske inte fattar rikigt [emoji15]
Exakt hur man löser det beror på hur just er mail är uppsatt och administreras. Eftersom du skriver "pop mail" så tänker jag att du kan hämta ut mailen via pop. Då kan du lägga till så att Gmail hämtar din mail via pop. En bättre lösning är att den vidarebefordras för att slippa pollning. Du kan lägga till i Gmail att du kan skicka från andra konton än ditt Gmail-konto. Det kan till och med vara så att när du lägger upp hämtning via pop så får du automatiskt uppsatt så du kan skicka från det kontot.