Finner inte tillgängliga wifi-nätverk, står och skannar, måste lägga i dem manuellt

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jasse, 18 jul 2015.

1. Jasse

Jasse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 3, SM-N9005

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 3, SM-N9005
    Info:
    Android-version 5.0
    Nova-Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note Pro 12.2
    Info:
    Android-version 4.4.2
    Hej,
    Har letat här i forumet men finner inget svar.
    Ringde Samsung support igår och de sa att jag måste fabriksåterställa mobiltelefonen och hjälper inte detta måste den lämnas in på reparation.

Innan jag gör detta önskar jag veta om någon vet om det finns någon annan lösning?

Problem:
    Mobilen finner aldrig något tillgängligt wifi-nätverk.
    Jag får lägga in alla wifi-nätverk manuellt med namnet på nätverket och lösenord, även mitt wifi-nätverk hemma. Mobilen bara står och skannar.
    På min tab fungerar det utan problem, den finner de tillgängliga wifi-nätverken.

(Mobiltelefon: Samsung Galaxy Note 3, SM-N9005, Android-version 5.0, Nova-Launcher
    Tablet : Samsung Galaxy Note Pro 12.2, Android-version 4.4.2)

Last edited: 18 jul 2015
  2. Trino

Trino Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Prova starta enheten i "safe mode" genom att hålla ner knappen "volym ner" vid uppstart.
    1. Power the phone off.
    2. Turn the phone back on while pressing and holding the “Volume Down” button.
    3. Keep holding the “Volume Down” button until the Home screen loads. The lower-left corner should say “Safe Mode“.
    Du kan även prova att rensa system cache genom att starta telefonen med följande knappar intryckta "volym upp" + "hemknapp" + "strömknapp"

Turn off the Galaxy Note 3.
    Press and hold Volume UP + Home + Power buttons.
    When the Android System Recovery screen appears, release the Volume Up and Home keys.
    In the recovery menu, navigate to ‘’wipe cache partition’’ with the volume buttons.
    Press power button to confirm.
    Once this is done, select reboot system now.

Fungerar inte något av dessa två alternativ är det nog inte mycket mer att göra än fabriksåterställa :(

3. waco2006

waco2006 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Telefon:
    P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 Pro
    Jag skulle göra en Fabriksåterställning de är lättast och i slutändan så brukar de går fortare än att försöka googla och leta diverse fel