Finns bättre mediacenter alternativ än JB Appletv2?

Discussion in 'Allmänt' started by elpapo, Oct 22, 2012.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Som rubriken lyder, finns bättre alternativ idag? Boxeee är grym och klarar 1080p, det gör inte min jb appletv2 (720p). Men finns Netflix till Boxeee (Inte än vad jag har förstått)? Villka andra alternativ finns som klarar följande:

Prio:
    -Netflix
    -XBMC

Bonus:
    Sen att jag kan streama playkanaler mm från ipad till appletv2:an är trevligt med.

Läste några inlägg på tråden om tizzbird men det var inte bara positiva inlägg dessvärre.

Behöver en mediaspelare till, antingen väntar jag på att ATV3 blir jailbreakad eller så tar jag gärna något android alternativ.

Tips?

2. elpapo

MINA ENHETER

Damn, inga svar. Då var det som jag befarade! Inget bättre idag...

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om netflix är ett krav så finns det inte något vettigt alternatv. Går det att streama netflix över airplay däremot så är XBMC med lämplig hårdvara, tex RaspberryPi.

4. elpapo

MINA ENHETER

Ok, tack för svar. Jo, Netflix är ett krav numera. Men såg att jag även kan använda min ps3, wii, xbox 360 (pga fläktljud otänkbart dock). Så jag får väl damma av min ps3 till tvrummet på övervåningen. :)

5. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Inte provat själv än, men Netflix borde väl gå att köra i webbläsaren på Boxee Box? Eller kör de kanske Silverlight med kanske...

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad ska du mwd netflix till när du har xbmc...bara skaffa navi-x så har du ännu mer än på netflix. vilken gammal dator som helst klarar av det så hitta någon för ett par hundra installera ett xbmc os så har du det bästa..tycker jag iallafall..inget slår en riktig htpc oavsett hur bra det är.

7. typ0

typ0 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

WDTV Live är ett annat bra alternativ. Har haft den i snart ett år och kört amerikanska Netflix via den inbyggda appen. Svenska appen funkar prima också. Tyvärr så finns inte någon av de svenska Play-apparna tillgängliga utan lite meckande, har dock inte gett mig på det. http://www.prisjakt.no/product.php?p=966788

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

8. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Lånar tråden lite.
    Letar efter en häftig spelare som även grejjar 3D. Finns det något alternativ eller blir det att bygga en htpc med xbmc? :/

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

9. elpapo

MINA ENHETER

Gamla datorer som agerar htpc har jag lämnat bakom mig, been there done that! :) Har redan ca 10 enheter att drifta hemma (telefoner exluderat) så vissa grejer måste vara enkelt. ;)

Nä, nu vill jag ha energisnålt, tyst och enkelt med simpel fjärrkontroll som frontend. För mig som ser 1 film i veckan i bästa fall och förhoppningsvis några avsnitt i en rolig serie så behöver jag inte ha max utbud, men som alltid desto mer desto roligare. Dock inget måste.

Aldrig hört om navi-x men googlade på det och såg några forum där det diskuterades om det var legalt material eller inte. Ni som använder det, är det det?

För övrigt håller jag med om att xbmc är riktigt bra och jag har kört det sedan gamla xbox tiden. Men jag vill inte ladda ned torrents, nu ska det vara legalt!

10. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

elpapo likes this.
  11. X10-Sthlm

X10-Sthlm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Så den funkar inte med SVTplay och andra svenska appar då?

12. typ0

typ0 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det funkar att köra den via Servio på datorn som sen strömmar den till WDTV:n, men det är lite omständigt. Tyvärr! Annars rekommenderar jag den starkt, innehåller inga fläktar så den är helt tyst, liten och enkel design. Värt de 1000kr jag betalade helt enkelt.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2