Finns det flera Markets???

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gockemannen, 15 dec 2009.

1. gockemannen

gockemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en ikon på "skrivbordet" där jag kan komma till market men jag vill veta om det finns andra ställen där man kan ladda apps och widgets. Helst utan att roota då jag inte kommit dit än i mitt androidanvändande. Är ju toknybörjare!!! OM det finns fler markets jag kan komma åt...hur gör jag?

Btw, jag har en liquid...

Last edited: 15 dec 2009
  2. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det finns en market som alla kan komma åt, men den är segmenterad, dvs:

- Den som laddar upp en applikation kan välja vilka länder som ska ha möjlighet att ladda ner den
    - Olika applikationer är tillgängliga på olika mobiler, beroende på vilken version av android som används, och vad för justeringar för skärmupplösningar som gjorts i applikationen
    - Betal-applikationer är endast tillgängliga i en handfull länder; Sverige inte inräknat

Sedan är det fritt fram att ladda ner apk-filer och installera, från hela internet. Det finns torrent-filer, och folk lägger upp sina egna apk:er på sina egna hemsidor. Men officiell central market finns det bara en.

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

det finns flera markets ja. men som yrara säger är googles market den som anses "officiell"
    Slideme är en market du kan tanka hem där en del betalapps finns utan att behöva roota.
    finns ytterligare några jag inte kan komma ihåg vid namn.

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

AndAppStore finns också, för att ladda ner därifrån använder du webbläsaren i telefonen.

Edit: För att kunna installera program från andra ställen än Butiken/Market så måste du gå in i inställningar-program och markera "okända källor"

5. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
  6. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://www.mikandi.com/ är en annan market som finns. ;) Den är väl iofs inriktad på lite mer ... "vuxna" apps. (Såndär som googles market har regler emot. *S*) Titta på videon på hemsidan, den är ganska rolig faktiskt. :)