Fråga: Finns det låsta sensation?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Cire, 19 nov 2011.

1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Pratade med en på telenors chatt och där påstod hon att de inte finns några låsta sensation för att HTC inte låser dessa telefoner. Så alla telefoner ska då alltså vara olåsta.

Någon som kan kommentera?

2. l33t

l33t Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är inte helt säker men har för mig att det är operatörerna som låser mobilen.

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Vet iaf att Apple låser/låser upp sina telefoner. Därför det tar typ 1-2 veckor om jag fattat de rätt.

Jag tyckte de lät lite konstigt de hon sa men jag har sett få sensations som sålts som "låsta".

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo vad jag vet så är lurarna från operatörerna låsta dvs de funkar bara med just den operatörerns simkort. Man måste då efter abb-tiden låsa upp luren för att köra med en annan operatörs simkort.

Sen om du avser den omdiskuterade bootloader låsningen så är den då fortfarande låst men kan då låsas upp endera via HTC som jag inte rekommenderar eller via XDAs guide och AlparevX upplåsning.

[Guide] to Installing S-off, ClockWork, Root, SuperCID & S-on [03/AUG/11](noobproof) - xda-developers

Simkortlåsningen kan även låsas upp så här....... INGET JAG PROVAT eftersom jag köpte min olåst hos Elgiganten.

[GUIDE] TO UNLOCK YOUR SENSATION FREE - WORKING FOR EVERY SENSATION (noobproof) - xda-developers

Inget för den "ovane" som har svårt att följa en engelsk teknisk guide....

5. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Haha tack för länkarna, jag köpte en olåst också men jag vart fundersam när hon sa så. Därav ville jag fråga om så var fallet.

6. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Tog min telefon med abonnemang från telia och den var olåst inget sim lås för jag kör med tre kortet i den oftast ,så jag tror inte att htc går att låsa...Det är vad jag tror

7. redstripe

redstripe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Innan jag beställde min lur så hörde jag mig för om det gick att byta kort mellan halebop/telia på låsta telefoner.
    Deras kundtjänst sa då att det enbart är iphone som är operatörslåst (av deras smartphones)