Finns det någon app för att hålla koll på sms samt "snabb-sms" ?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Hultner, 30 dec 2010.

1. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kommer ifrån en iPhone 3GS och har där kört biteSMS för er som känner till det.

För er som inte gör det så är det en app som är extremt lik original sms-appen på iPhone men med lite mer avancerade inställningar t.ex. så kan den hålla reda på hur många sms man har skickat så att man inte går över gränsen på abonnemanget vilket är väldigt smidigt.

Utöver det så har den något som kallas "QuickSMS" vilket låter mig snabbt skicka sms genom att trycka på volym upp och sedan på högtalarikonen då får jag upp typ en popup där jag kan skriva ett sms, klicka send och sedan fortsätta vad jag höll på med oavbrutet. Med QuickSMS så får man även upp en popup när man får ett sms som man sedan kan trycka reply på för att snabbt och enkelt kunna skicka ett svar utan att öppna sms-appen.

Så nu undrar jag bara om det finns något liknande för Android?

Nu har jag bara haft telefonen en halv dag så jag har kanske inte lärt mig alla knep än men för mig har det varit på det viset nu att när jag fått sms har jag varit tvungen att stänga t.ex. webbläsaren för att sedan gå in och läsa och svara på smset sen gå tillbaka till webbläsaren igen. Detta är enormt osmidigt för mig och tar en massa onödigt tid samt leder till massa extra pill så jag skulle vara enormt tacksam om någon kunde peka mig åt rätt håll.

Edit: Hittade ChompSMS som tydligen ska vara ifrån samma utvecklare som biteSMS, enda jag saknar är en sms-counter, hittar totalt antal sms-counter men skulle vilja ha antal sända samt kunna ställa in min månadsplan likt biteSMS.

Last edited: 31 dec 2010
  2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

När du får ett sms så dyker det upp en notifiering längst upp. Dra ner notifieringsfältet och tryck på sms notifieringen. Då öppnas smset. Läs det och svara om du vill. Tryck sen på back knappen tills du kommer tillbaka till det du höll på med. Kanske en eller två tryck ungefär.

Man behöver alltså inte stänga något först.

Ett alternativ för att komma tillbaka är att hålla inne home knappen. Då poppar det upp en lista med de senaste aktiviteterna du använt. Välj en av dem.

Förutom med buggiga program som tex spotify så behöver man ALDRIG stänga av program på android.

3. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Handcent SMS har quick sms reply funktion vilket är guld värt.

4. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du läser så skrev jag att hittade ett program som gjorde vad jag vill (chopsms). Med stänga menade jag inte stänga programmet utan gå ur programmet och utöver det så syns inte notificationbaren alltid som t.ex. när man surfar i fullscreen. Låt säga att man läser en artikel på någon hemsida och man får 5-10 sms under den tiden som man också ska svara på. då blir det rätt mycket extra pill om man ska gå in i sms appen varje gång och svara för att sedan gå tillbaka till webbläsaren bara för att få ett nytt sms nästan direkt igen.

On a side note: Hur stänger man program? Jag har inte listat ut det än under de timmarna jag haft min telefon.

@Deebo: Hittade redan chompSMS som har både QuickReply och QuickCompose, har du eller någon testat båda? I sådant fall hur står det sig mot Handcent sms för jag är rätt nöjd med detta nu.

5. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Trycker du meny i fullskärmsprogram brukar även notifieringsfältet öppnas så man kan nå saker där.

Handcent tycker jag är bättre/snyggare än chomp, och dessutom reklamfri (förutom i inställningarna).

6. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Standardwebläsaren i Android körs inte i fullskärm. På Android versioner där tillverkaren bytt ut webläsaren mot en som gör det brukar man kunna få fram notifieringsfältet genom att trycka på menyknappen.

Men visst, det blir lite smidigare med snabbsvarsfunktion.

Man stänger inte program. Lämnar du en app så pausas den automatiskt och minnet kan snabbt göras tillgängligt för andra appar vid behov. Inget man behöver tänka på mao.

7. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 022

MINA ENHETER

Go Sms

8. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok men ibland vill man stänga t.ex. så testade jag precis Skype och nu är Skypeloggan fast i notificationbaren och jag är fortfarande inloggad men egentligen så vill jag stänga det då ag inte har någon lust att vara inloggad på skype.

Ps. Jag kör standard webbläsare på en Desire HD. Har testat DolphinHD och FireFox men gillar denna bäst skulle dock vilja ha notificationbaren alltid framme så man kan se klockan osv skulle även vara najs att lista ut hur man stänger av flash.

9. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Testa att trycka på menyknappen när du är inne i skypeprogrammet. och där ska där finnas något val som man stänger av typ såna program.

flash stänger man av i inställningar. aktivera tillägg (långt ner i listan)

Last edited: 31 dec 2010