Finns det någon konkurrent till iPhone?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av nox, 22 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Min lite aggressiva replik syftar till att fånga er uppmärksamhet och om du redan läser det här betyder det att jag har lyckats :).

Jag har ägt alldeles för många telefoner genom årens lopp, att ha mobilpillande som hobby är både en dyr och samtidigt grotesk sysselsättning.

Jag har alltid varit hård mot iOS och iPhone, Apples mobiltelefon har egentligen aldrig tilltalat mig. Det förändrades i och med iPhone 4 då telefonens design helt klart var något som jag personligen uppfattade som vacker. Jag var dock fortfarande inte nöjd med iOS, notifikationssystemet var under all kritik och jag styrde därför in på androidbanan.

I och med iOS 5 såg då Apple äntligen till att ändra detta, man stal Androids notifikationsbar och vips så var telefonen även mjukvarumässigt attraktiv.

Jag har därefter nu snart under ett halvår haft en iPhone 4 som min arbetstelefon, även om jag kör både flera Androider och WP7 privat.

Nu till min egentliga fråga och för att återkoppla till min rubrik; finns det verkligen någon konkurrent till iPhone?

Jag har, trots stora händer, aldrig gillat stora mobiler, jag älskar fortfarande att pilla på min trasiga Nokia 8210 just för att minnas de gamla goda dagarna när denna var det häftigaste som världen skådat. Stora mobiler är alltså ingenting för mig och storleksmässigt är iPhone för mig ganska perfekt. Jag lider av nedsatt syn men har fortfarande inga problem med att surfa eller att läsa det som står på skärmen. Och då återgår vi till frågeställningen igen, var finns motsvarande Androider?

Vill man hoppa ner i skärmstorlek på Android hamnar man ganska snabbt i mellan-/budgetsegmentet, är det bara jag som vill se en kick-ass-android med samma yttermått som iPhone?

Så var är du?

Bra processor, grym GPU, underbar design, superb kamera, allt paketerat med en skärm på max 3,5" - var är iPhones konkurrenter?

2. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Tycker nog Ericsson sola uppfyller dom flesta kraven..
    Dock är det lite sämre upplösning på skärmen men annars så verkar det vara en schysst lur

Sent from my HTC One X using Tapatalk

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nja, jag tror knappast att en telefon i 2.500-kronors-klassen skulle ha komponenter för att slå ut iPhone även om iPhone må anses som en telefon med pris i överkant.

Solas design tilltalar mig inte, men det är ju en smaksak, varpå designen inte bör räknas in i mina argument. Om vi däremot börjar med kameran falerar allting redan där - dag och natt, vilket för mig sätter stopp för jämförelsen.

Last edited: 23 maj 2012
  4. Pekz0r

Pekz0r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Flera rykten tyder på att nästa iPhone kommer få en 4" skärm(eller någonstans i de regionerna, 3,8-4,2) så nästa iPhone kommer förmodligen också falla utanför dina krav.

Med det sagt så är det ju ganska tydligt att trenden går emot större och större skärmar, speciellt bland alla premiumtelefoner.
    iPhone 4S är nog den enda nya premiumtelefonen som inte har en skärm på 4" eller mer så det är väl därmed enda telefonen som matchar dina krav för tillfället.
    Sony Xperia U är nog den telefon med Android som ligger närmast dina krav. Kan du sträcka dig upp till 4" i skärmstorlek har du mer att välja på.

Fast iPhone har ganska mycket döyta på framsidan jämfört med många Androidtelefoner så yttermåtten skiljer faktiskt inte så mycket som det verkar om man bara kollar på skärmstorleken.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.