Finns det någon 'liten' mobil med 3GB RAM?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av octanitrocubane, 24 jul 2014.

1. octanitrocubane

octanitrocubane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag funderar på att uppgradera från min S III, eftersom den börjar bli lite slö pga för lite RAM. Jag hade tänkt mig en mobil i stil med följande punkter:
    -3GB RAM
    -skärmen ska helst vara 4.5" eller mindre
    -hyfsad kamera
    -bra prestanda
    -bra skärm

Med andra ord vill jag ha något i still med Z1 compact, fast med mer RAM, men jag har hitintills inte hitta någon mobil i rätt storlek med de specifikationerna.

Finns det någon mobil ute på marknaden eller på väg ut som har dessa specen?

Tack för hjälp!

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Får man fråga varför du absolut måste ha en mindre mobil? Större mobiler är för det mesta rena vanesaker. Har man haft en stor mobil ett tag så tycker man att allt mindre känns pluttigt i jämförelse.

Är det enhandsanvändningen du är ute efter?

3. vitkanin

vitkanin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Med den lilla skärmen. Nej tyvärr

octanitrocubane gillar detta.
  4. octanitrocubane

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det plus att jag tycker S III egentligen är lite för stor, svårt att få plats med den i fickan i shorts.

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jaha, okej. Ja, alla har vi våra preferenser. Tyvärr är Z1 Compact det minsta med topphårdvara i androidlägret idag

Sent from my HTC One using Tapatalk

6. Rudberg

Rudberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Moto g5 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto g5 plus
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Platta:
    Sony z2
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Vill man ha 3 GB ram är det nog kommande xiaomi mi4 som är närmast s3 i storlek. 139mm(mi4), 136mm (s3). Ganska dåligt med 3gb mobiler än så länge.

7. octanitrocubane

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, tack för hjälpen!

Tack för tipset, jag får ta en titt på den när den kommer ut, annars får det väl bli Z1/Z3 compact

8. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Om du tror att du behöver 3GB RAM på en telefon är det dags att sätta sig i skolbänken.

~ Sent from my LG G2 using Tapatalk ~

9. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Klart man kan behöva 3G RAM, finns många spel och minneskrävande appar som man bara kan starta 1-2 stycken av på en 2GB RAM-mobil för att den inte ska kunna ha alla apparna i minnet utan de kommer behövas laddas om när man växlar mellan dom. 2GB RAM räcker för mig men kan se att man kan vilja ha mer.

Det är nog folk här som rekommenderar mobiler för 2000 kr med bara 1GB RAM (hej Moto G) som behöver en stund i skolbanken.

Även alla Apple/Nokia/SonyEricsson-bakåtstävare som tjatar om små telefoner och aldrig provat något större som seriöst behöver en spark in i nutiden/framtiden.

I Kina känns det som man har en liten telefon om man har 5,5", väldigt många har 6" och kanske ännu större. Så tillverkarnas intresse för ett gäng bakåtsträvare här är nog väldigt marginell...

10. octanitrocubane

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använder rätt så många tunga applikationer (eller närmare bestämt, jag har försökt använda), och dessutom tvivlar jag på att RAM användningen kommer bli mindre allt eftersom tiden går. I dagsläget hade jag klarat mig hyfsat med 2GB, men med 3GB skulle jag förhoppningsvis kunna ha den ytterligare något år innan jag känner att jag behöver uppgradera.

Jag har provat större modeller, och konstaterat att de inte är något jag är intresserad av. Jag vill ha en mobil jag lätt får plats med i fickan med lite plats över för nycklar och andra småsaker. Jag förstår varför många vill ha en stor skärm, men personligen så klarar jag av att se saker på 4.5" i 720P utan problem.