finns det något alt till latitude?

Diskussion i 'Applikationer' startad av jokke, 8 jul 2010.

1. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

så här ligger det till, jag kör motorcykel till och från jobbet och ibland tar det längre tid än vanligt och då skulle det vara kanoners om frugan kunde lugna ner sig lite med ett kartprogram som visar vart jag är och kanske hur fort jag kommer fram (så hon ser köer å sånt)

vi testade latitude i veckan, för att vi båda har androidtelefoner, men latitude uppdateras inte så ofta, det skulle vara klockrent om det uppdaterades typ varje minut, eller iaf ge mig valmöjligheten att ändra uppdateringsintervallet....

jag hittade ett annat program som heter enroute men då måste hon kolla en websida via en PC för att det ska lira... inte optimalt direkt.

telefon till telefon är väl kravet, jag vill dela min position utan att röra telefonen, helst i realtid men om det "bara" uppdateras varannan minut eller så skulle duga.

så... har ni råkat hitta någon sådan app ? :)

2. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns någon tjänst, kanske fler?, som kollar var din telefon befinner sig. Du går in och godkänner att din telefon får lokaliseras och sedan skall man kunna se var den befinner sig genom triangulering. Kommer inte ihåg namnet men någon annan gör nog det.

3. hofland

hofland Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glympse finns det något som heter. Har aldrig använt det, men noterat i förbifarten. Kanske kan det vara något att testa?

4. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 183
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Man kan aktivera positionshistorik på latitud. Då kan man följa turen på nätet och det uppdateras oftare.

Du måste dock logga in med ditt eget konto på den datorn du vill följa resan på.

5. B1ny

B1ny Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Waze funker ok.

6. MonsteR

MonsteR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är benägen att hålla med här... Waze är ett lysande program som uppdaterar din possition i realtid. Som liten bonus kan du redan innan du ger dig ut och åker är att du ser köbildningar/långsamtgående trafik (förutsätter att andra Wazeare åkt där innan)

7. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fattar inte riktigt hur waze funkar, eller snarare, hur ska frugan kunna se mig ? jag installerade det men det verkar ju inte finnas något "visa mina polare" funktion ?

glympse har jag testat tidigare men kom inte ihåg vad det hette, det är samma som EnRoute har jag för mig, man kan inte följa varandra ifrån en annan telefon, man måste till en websida med flash (som inte lirar i android 2.1)

men jag ska testa igen! :)

8. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Två apps jag kör:

Where Are You - SMSa ett kodord till din mobil, den svarar genast med Gatuadress/Google Maps länk. Fungerar även om GPS/3G/m.m. saknas.
    Finns GPS så skickar den en Google kartlänk med din position. Fungerar den ej för tillfället så svarar den något i still med "I'm within 300 meters from Storgatan 20!"

GPS Tracker (InstaMapper LLC) - Med ett gratis konto på nätet kan man följa dig live eller i intervaller du själv bestämmer.

Rekommenderar den första, fungerar hur fint som helst på min Galaxy S.
    Det är nog faktiskt den enda som faktiskt fungerar för mig, eftersom Galaxyn har världens problem med GPSen som aldrig fungerar, då får man ändå alltid en bra hum över var man befinner sig tack vare positionering via telenätet.

Last edited: 9 jul 2010
  9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du behöver inte flash för att glympse ska funka:)

Jag testade precis att skicka en glympse-länk till min telefon och webbläsaren öppnar och ger mig en kartbild som visar var jag är. Du hamnar på en mobilversion av sidan och skillnaden mot att kolla på datorn är att positionen inte uppdateras automatiskt utan man får trycka på en refresh-knapp ovanför kartan.

10. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märkte precis att man kan öppna frugans glymps i appen, så uppdaterar den positionen och allt, precis som på nätet, klockrent!

allt man gör är att öppna appen, gör på settings, open a glympse, skriv in abc-123 eller vilken "kod" man nu fick i SMSet och så lirar det, grymt bra!