Finns det något sätt att bli av med "snabbmenyn" i nederkant?

Diskussion i 'Samsung' startad av joapal, 25 aug 2011.

1. joapal

joapal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Som topic lyder skulle jag vilja bli av med eller kunna välja vilka program som skall finnas i menybaren i nederkant (den lilla pilen i mitten).

helst utan Rootande eller annat om möjligt :)
    Någon som har något bra tips?

//Jocke

2. soulskater

soulskater Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också kollar runt på detta men inte hittat något konkret om hur man skulle kunna gå tillväga.

Det verkar även vara så att de genvägar som ligger där som standard verkar vara varianter av ordinarie programmen då t.ex. kalendern ifall den öppnas ifrån snabbmenyn blir en liten flyttbar kalender och öppnar man den via programmenyn blir det en helskärms-kalender.

Hade gärna bytt ut genvägarna också.

/Marcus

3. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Saxat från swedroids egna recension

"Det första man lägger märke till är att det i mitten av statusfältet i skärmens nederkant finns en liten pil vilken vid ett tryck exponerar en docka med sex stycken samsungutvecklade appar: en kalkylator, ett anteckningsblock, en kalender, en världsklocka, en aktivitetshanterare och en musikspelare. Detta låter kanske inte som något speciellt, men det unika med dessa appar är att de inte körs i fullskärmsläge som androidappar normalt sett gör, utan i små fönster som man kan placera ut var man vill på skärmen (till skillnad från widgetar inte bara på hemskärmarna) - precis som på en vanlig dator. På så vis kan du exempelvis se på ett videoklipp med YouTube-appen och samtidigt ha anteckningsblocket uppe för att göra noteringar, eller ha ett maildokument uppe och samtidigt ha kalkylatorn framme för att snabbt kunna göra beräkningar. Bra för produktiviteten, helt enkelt.

Olyckligtvis är det bara ett begränsat antal appar och det är bara Samsungs egna appar som fungerar på det viset - man kan inte lägga in tredjepartsappar i dockan och köra dem i fönsterläge."

Ni kan läsa mer själva under mjukvara i recensionen på: Test av Samsung Galaxy Tab 10.1 | Swedroid

mao utan root och andra dylika trix verkar det inte gå att byta detta.

joapal gillar detta.
  4. joapal

joapal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade hoppats det hänt något magiskt sedan recensionen, tack dock!

5. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror det ska gå att ta bort dem, med root rättigheter dock. Under /system/app ska det ligga appar med microcode med i namnet, ta bort dem och jag tror de försvinner från dockan. Har dock inte provat själv, och själva pilen måste man patcha filen SystemUI.apk för att få bort. Detta gjordes nyligen för 10.1 v och tror det var en svensk snubbe på xda som skulle kolla på det idag.

6. Ufoeke

Ufoeke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

MM för den baren vill man ha bort på något sätt, inte så trevligt att ha igång vissa fullskärmsprogram ex Spotify, Plex då baren är bra mycket ivägen...

7. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Fast då pratar du om listen, och inte just funktionen för mini-appar.
    Listen är en del av Honeycomb-upplevelsen, och inga appar kan nyttja det utrymmet. Spotify är inte anpassat för Honeycomb, och en av effekterna av detta är att en del av programmet ligger bakom listen, vilket gör det jobbigt att spola i låtarna!