Finns det något sätt att komma åt minnet i Heron?

Diskussion i 'Hero' startad av Benji, 3 feb 2010.

1. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får inte kontakt med market hur jag än beter mig, sista steget är väl att ringa och skrika i någon telefonlur och prata med någon spanjor som knappt kan något om telefonen själv. Usch! ( ja, jag överdriver lite, känns bra )

Min tanke är nu att det kanske går att komma åt telefonen utifrån? och på så sätt slänga in *.apk direkt i luren istället för att dra ner från market? Eftersom kamratens lur funkar klockrent med market så kanske man kan plocka hem på hans och flytta över det jag vill ha? Nån som vet något om det? Mjukvarorna hamnar ju inte på SD-kortet när man drar hem dom. Eftersom jag aldrig dragit hem en mjukis så vet jag inte nåt om det.
    Några idéer`?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad får du för fel?

Använder wifi eller 3g när du startar market appen? Första gången man använder market så måste man vara uppkopplad med 3g.

3. WorteX

WorteX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det verkligen så? jag hade JÄTTE problem med min Hero och 3G och fick aldrig igång det på nån vecka efter köp men har varit inne på market flera ggr innan jag aktiverade 3G

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag har aldrig fått det att fungera om jag försökt använda market först via wifi iaf. Och söker man på nätet så är jag inte ensam. Men det kan ju hända att det krävs något mer för att man ska få problem än att man bara är uppkopplad över wifi.

5. FredZake

FredZake Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte vart *.apk filen hamnar när man laddar ner från market, men du kan ladda ner apk'er och lägga dem på sd kortet för att installera dem därifrån. T ex från www.cyrket.com. Dock så använder jag själv astro filemanager för att göra detta, du måste även ställa telefonen så den tillåter installation från okända källor. Settings - Applications - Unknown Sources skall vara iklickad.

Men har alldrig hört om ngn som inte kommer åt market...

Ser dock att du har Tele 2 som jag har, vilket inte var helt enkelt att ställa in APKn efter mycket om och men har jag nu hittat inställningar som fungerar.

Inställningarna i Wikin fungerade inte så bra för mig.
    Istället gjorde jag en APK enligt följande (Alltså en för både 3G o mms istället för 2)

Under Settings - Wireless & Networks - Acces Point Names

Name - Tele2
    APN - internet.tele2.se
    Proxy - not set
    Port - not set
    Username - not set
    Password - not set
    Server - not set
    MMSC - http://mmsc.tele2.se (tydligen viktigt med http:// här vet ej varför)
    MMS Port- 8080
    MCC - 240
    MNC - 07
    Authentication type - not set
    APN Type - not set (När man bara har en APN så skall denna inte vara konfigurerard)
    Startade sedan om telefonen.

Och som ngn nämde har du testat detta via 3G alt 2G nätet,
    För om du sitter bakom en router/hub/brandvägg så kan denna stoppa viss kommunikation...

//Fredde

V

6. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har provat både med wlan och telefon-nätet ( gprs eller vad det nu är ) och jag har provat både 3g och 2g, jag har provat med wiki-inställningar och "default": Ska testa din variant.

polarens funkade DIREKT via wifi.....fusk!