Finns det/ ska man ha ett skydd på skärmen ?

Diskussion i 'ASUS' startad av Stafford, 17 jun 2011.

1. Stafford

Stafford Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej Vänner !

Har idag fått min Transformer men tyvärr inte unnit leka med den så mycket än, men första intrycket är WOW och då har jag ännu inte hunnit uppdatera den än.

Men nu till frågan: Finns det skärmskydd till Transformen? Då menar jag liknade sådant man har till mobiler ? Eller ska man inte ha det ?

Trevlig helg !

// Robban

2. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag använder aldrig skärmskydd varken på min mobil eller på min transformer eftersom jag tycker att det käns oskönt med den extra friktionen när man drar med fingret över skärmen. Jag har för mig att jag läste på xda tidigare idag att det kanske skulle komma ett officiellt skärmskydd men du kan alltid köpa ett som är gjort för en annan platta. Med sitt 16:10 format och 10.1-tumsskärm så har transformern en ganska vanlig storlek på sin skärm. Xoom och iconias skärmskydd borde nog funka om det finns. Antagligen får du fråga i en butik.

EDIT: Hittade denna officella: http://www.asus.com/Peripherals_Acc..._Transformer_TF101_Screen_protector/#overview

Last edited: 18 jun 2011
  3. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

4. dimaZ

dimaZ Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Har inte fått min platta ännu, men jag tänker då sätta på ett skydd (har redan beställt ett).
    Jag vill ju inte få repor på skärmen, ja jag vet det är ett gorilla glas på den.
    Men det går att repa, det finns flera olika varianter av skärmskydd på t.ex. ebay.