Finns det skärmskydd som bibehåller känslan?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jocce81, 26 maj 2013.

1. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Har aldrig haft skärmskydd själv, men känt på en hel del telefoner som har det..och alla jag provat "sabbar" känslan i touchen, mer eller mindre, vissa är förskräckliga!!

Men, finns det något som inte förtar allt för mycket känsla i skärmen?

Blir troligen en HTC One till nästa vecka och tänkte att jag måste kolla om det finns något man kan tänka sig slänga på...

/Jocce

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Diverse eBay skydd håller en bra standard. Om du är riktigt kräsen finns Spigens glas skydd

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Jag köpte för första gången ett Spigen Glass tR. Det är en tunn glasskiva som ger precis samma känsla som skärmen.
    Kan verkligen rekommendera det. Tidigare har jag köpt billiga hårda plastskydd via ebay, dom har fungerat riktigt bra dom också och kostar framförallt mindre. Dock ger dom inte samma känsla som ett Spigen Glass.

Ytterligare en fördel med Spigen är att skärmen blir inte alls lika känslig för fingeravtryck. Den är även väldigt lätt att torke av om man skulle råka får något på skärmen

Sent from my phone with Tapatalk

4. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Vilka på ebay är bra då? Finns ju hundratals...

Hm..Spigens, är det alltså en tunn glasskiva man slänger på? Känns inte det skumt, borde juh synas / märkas att de blir tjockare?

/Jocce

5. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Vilka som helst på ebay. Spigen glass or en märkbar glasskiva, fast med grym känsla.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Visst syns det men absolut inte så att det ser konstigt ut. På One är väl skärmen helt slät ? Inga hål för högtalare eller knappar, i så fall kommer det nog knappt märkas. Jag kan verkligen rekommendera tR glaset. Det har lite avfasade kanter som gör att det syns ännu mindre att det sitter på.

Sent from my phone with Tapatalk