Finns lista med AVD för olika mobiler?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av foobar17, 24 okt 2010.

1. foobar17

foobar17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har någon snubblat på en lista över typiska AVD konfigurationer för olika Android mobiler. Jag har googlat runt lite, men det ända jag hittat hittills är denna länk

http://mobile.tutsplus.com/tutorials/android/common-android-virtual-device-configurations/

Det känns som om att skapa lite olika AVD:er för typiska mobiler borde vara något man som alltid gör som Andorid utvecklare, därför är det förvånande att så lite finns publicerat. Kan det vara så att folk "tjuvhåller" på dylikt= ;)

Det kanske borde vara en ide att samla upp typiska konfigurationer här på forumet. Vad tycker ni andra?

Här är en för "Extra Allt", som har det mesta för senaste releasen.
    Kod:
    hw.sdCard=yes
    hw.lcd.density=252
    hw.accelerometer=yes
    hw.dPad=yes
    skin.name=WVGA800
    sdcard.size=512M
    hw.audioOutput=yes
    hw.trackBall=yes
    image.sysdir.2=platforms\android-8\images\
    image.sysdir.1=add-ons\addon_google_apis_google_inc_8\images\
    hw.touchScreen=yes
    hw.gps=yes
    skin.path=platforms\android-8\skins\WVGA800
    hw.keyboard=yes
    vm.heapSize=24
    hw.gsmModem=yes
    hw.ramSize=256

2. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag letade också runt en hel del för ett tag sedan men den enda lista jag hittade var den du också sökt rätt på. De konfigurationer som beskrivs där är väldigt kortfattade men min kunskap om standardvärden på parametrarna är för liten för att kunna avgöra om alla som avviker är angivna.
    Jag instämmer till fullo. En lista på alla möjliga AVD-konfigurationer vore klockren att ha. Kanske skulle den med fördel ligga i wiki:n så vem som helst kan lägga till nya konfigurationer allt eftersom. Det vore iaf klockren information som skulle intressera inte bara svenska utvecklare så även om texten runt configurationerna skrivs på svenska då detta är ett svenskt forum/wiki vore det klokt att tydligt definiera telefonmodell och parametrar så även icke-svensktalande utvecklare kan ta del av informationen.

3. Elis

Elis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

+1 för AVD lista

4. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

+1 för detta med.

Jag har inte lyckats konfigurera AVD:et med en skärmupplösning som exempelvis Wildfire:s/Tattoo:s (240x320)...

5. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har letat efter samma sak. Det känns ganska högaktuellt eftersom det nu börjar dyka upp android tablets med helt andra upplösningar än tidigare. Har dock inte förstått hur det är tänkt att man ska verifiera sina applikationer för man kan ju inte skaffa ett exemplar av varje telefon. :)

Själv kör jag med Sony Ericssons SDK. Tror dock inte att den innehåller någon SE kod. Timescape finns i alla fall inte med i den imagen som följer med SDK:n.

Är det någon som känner till andra tillverkare som har egna SDK:er. Har letat, men inte hittat något.

6. tomas_b

tomas_b Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER