Finns tableten jag söker?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pistongen, 17 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Pistongen

Pistongen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej forumet.

Jag är på jakt efter en tablet (min första) Jag har några punkter som är en dealbreaker, jag har googlat men har inte fått bra svar.

Då jag reser mycket i jobbet + att vi har viktbegränsning att rätta oss efter
    (10kg) så vill jag byta ut min laptop mot en tablet.

Så frågan lyder, finns det en tablet som man kan koppla in ett usb-minne eller usb-drive med strömmatning för att föra över filmer? Jag funderade på Asus Prime men då måste man ju köpa tangentbordet också vilket jag inte vill. Samsungs Tab2 har inte ens usb vad jag kan läsa mig till så vilka alternativ finns?

För det är i princip det enda jag kommer att använda den till, se på film, internet och skype. Det spelar ingen roll om det bara är wifi.

All hjälp mottages tacksamt!

2. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samsungs 10.1, 8,9 eller 7.7 med en usb adapter för typ 200kr :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

eller 30 kr från ebay ;)
    I stort sett alla plattor har någon form av usb adapter till salu på ebay, men om det är ett måste så finns det några modeller.
    Vad jag vill minnas har flera av acers tablets usb portar som klarar usb minnen och tangentbord/möss. A200 och A500 borde ha fullstor usb kontakt. Sedan finns även Toshiba AT100 som har fullstor usb och SDkort (inte micro) samt ett batteri som man kan byta själv ifall du är ute och reser och inte kan ladda plattan. Dock är den ganska tjock jämfört med samsung plattorna.

4. Pistongen

Pistongen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, då ljusnar det, tack för det :) Jag trodde att själva tableten var tvungen att ha mini usb men om det räcker med en adapter så är det ju inga problem :)

Hur är det med storlek på partitionerna om man kopplar in en usb-drive? Är det FAT32 eller NTFS som gäller med ICS?

Och vilken tablet rekomenderas för filmuppspelning? Priset spelar egentligen ingen roll, bara det bästa är gott nog :P

5. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ska du spela upp 720p eller bättre se till att du inte väljer tegra 2. Snapdragon/OMAP/exynos/tegra 3 bör klara det mesta i 1080p. Om någon vecka kommer google förmodligen lansera sin egen platta för ca 2000 kr med tegra 3 och 720p skärm på 7 tum om du vill ha en mindre lättare tablet. Jag tycker personligen att tablets på 10 tum är lite för otympliga för att hålla medans jag ser på en långfilm. Till och med min 8.9 galaxytab känns lite för stor.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.