FireFox väldigt segt

Diskussion i 'Applikationer' startad av an.droid, 5 aug 2015.

1. an.droid

an.droid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör senaste Firefox till LG G3 ( ingen root) och upplever Firefox väldigt segt. När jag scrollar så går det otroligt segt. Har testat detta men vid enkel scroll så scrollar den direkt till längst ner i sidan eller högst upp. Finns inget flyt alls. Testat att ändra ui.scrolling.friction från 1500 till 1000 men då laggar det väldigt mycket. Vet att Chrome finns. Jag vill köra en webbläsare som värnar om
    integritet och man kan lägga till addons som Adblock Plus vilket jag även har problem med som beskriv nedan.

Annat problem är att Adblock Plus. Den funkade när jag installerade den för första gången men efter jag startade om Firefox så funkar den inte. Inte på Sweclockers.com iaf. Första gången gjorde den det.

Är det bara jag som upplever dessa problem eller är det fler som har problem med Firefox och Adblock Plus? Någon som har en lösning?

2. ojz0r

ojz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Testa att använda Adblock Edge istället, glöm inte att välja vilka filterlistor du ska använda i tilläggsmenyn.
    Jag kan rekomendera att du även kör med tillägget Ghostery för att blocka trackers på sidor.

Jag upplever ibland också den seghet i scrollning som du beskriver, det brukar vara på sidor som använder mycket script/html5/flash.
    Hur kollar du på sidor? Använder du orginal user agent eller kör du ofta på desktop sidor?

3. valle2000

valle2000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex
    Testa en annan läsare exempelvis Chrome eller Opera för att se om problemet är specifikt i just Firefox hos dig eller även uppstår i alla webbläsare.