Hej, jag har letat efter en uppdatering från Android 1.5 till 1.6 till min HTC Magic (med HTC-loggan på baksidan). Finns det ens någon officiell uppdatering (hittar inget på htc.com)? Har letat omkring här på forumet men hittar ingen sådan tråd om det. Måste man roota den för att få tillgång till nya uppdateringar? Sorry om det finns en tråd om detta redan... :-) Har den nordiska telen antar jag.. Firmware 1.5 Kernel 2.6.27 Build 2.20.401.2
Nej, det finns tyvärr ingen sådan officiell uppdatering att tillgå och vi är osäkra på om det någonsin kommer att finnas. Det skall dock komma en updpatering framöver som dels skall inkludera svenskt språkstöd och dels HTC:s gränssnitt "Sense". Denna uppdatering finns redan ute i asien och inkluderar där inte Donut (1.6) eller Eclair/Flan(2.0/2, varför det vore långsökt att tro att en nordisk variant skulle göra det. Dessutom pekar det mesta på att detta är en sista uppdatering för HTC Magic, så det ser man andra ord inte vidare ljust ut för er Magic-ägare är jag rädd för - i varje fall inte ur uppdateringssynpunkt. Du kan dock försöka ta saken i egna händer och flasha in en nyare "inofficiell" version av Android, se vår wiki för lite information kring detta,https://swedroid.se/wiki, och förhör dig i forumet om du har några frågor.