Firmware II5

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av eklund, 27 sept 2009.

  1. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ny tråd för den senaste firmwaren.

    Jag tappar 3G-uppkoppling hela tiden. Tror inte att det beror på APN, då den funkat bra med IH8. Ska ändå testa att ändra den lite. Använder den från wikin.

    Märker inga direkta skillnader förutom färger i "Switchers" och programmet "Internet" som verkar vara ett bokmärke till wml.o2active.de

    Förhoppningsvis så hänger sig inte telefonen så som den gjorde i slutet av IH8.

    Odin-länk här om NPS strular: http://forum.i7500world.com/viewtopi...9&t=33&start=0
     
    Last edited by a moderator: 27 sept 2009
  2. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ledsen att inte kunna bidra med något eftersom jag fortfarande väntar på att Galaxyn ska släppas i Sverige. Men var kan man hitta info om II5, och varför går den inte kvar på samma spår av namn som IH8/IH7?
     
  3. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    bokstäverna står för månad och år A=0, B=1, osv. Siffran är vilken release för samma månad. IH8 blir 09-08 release 8. II5 blir 09-09 release 5. Alla releaser är inte publika, det är därför det kan vara så högt som 5 lr 8.
     
  4. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Well I'll be a sonofagun
     
  5. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu har 3G-kontakt ordnat upp sig efter en factory reset. telefonen har inte heller låst sig för mig någon gång, vilket är bra..

    hittat lite mer o2-branding. det finns en himla många bokmärken till olika o2-sidor. bland annat ett som heter "Erotik", 0_o.

    telefonen beter sig som den ska, förutom att browsern ger en massa "web page not available" när man skriver in en adress från browsern och vägrar ladda någon sida efter det. =/
     
  6. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har inte märkt några problem med II5. Tycker att den är betydligt kvickare att växla mellan porträtt och landkap nu.
     
  7. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det jag märkt är att en del SMS inte vill skickas. Har skickat 3-4 SMS sedan jag uppdaterade, men har haft problem med två av dem. Brukar få starta upp Handcent och skicka därigenom för att de ska gå iväg. Det är däremot möjligt att det inte är uppdateringens fel, utan något annat som spökar.
     
  8. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det ingen annan än jag som börjar lessna på att man oftast måste göra en factory reset efter varje uppdatering för att telefonen ska bli användbar (har fått göra det själv varenda gång) och att det alltid blir problem med fundamentala funktioner vid varje ny firmware?

    Sorry för gnällkärringstilen, men det är morgon trots allt. :)
     
  9. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Nej jag har inte gjort någon factory reset efter varken H eller I. Inga problem alls! Däremot är jag snabb att avinstallera de apps jag tror kan sabba, slöa ner eller de jag ändå inte har nytta av.
     
  10. Marco9000

    Marco9000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var tvungen att göra det efter H eftersom en del appar kraschade lite då och då, market och handycent t.ex.
    Om det gick att ta backup på SMS, MMS och alla applikationer (secrets t.ex) så hade jag uppdaterat men nu funkar inte det heller via NPS vilket suger.

    Så egentligen handlar det inte om factory reset utan mer om att jag inte kan göra en backup för min del.
     
  11. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    För mig har telefonen fungerat stabilt och felfritt i både IH8 och II5. Undrar vad alla klagar på. Alla reboots mm och force close av home och market har jag inte varit med om på länge. Aldrig haft problem med 3G eller mms/sms. Men jag använder originalklienter för alla andra känns segare.

    Jag gjorde en factory reset på IH7 innan jag gick från Galaxhero romen till IH8. Det enda problemet för mig är att telefonen laggar ibland. Men det skulle vara grymt med en backup av appar och settings som automatinstallerade tillbaka allt.
     
  12. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har aldrig haft problem med wifi/3g/mms/sms eller något liknande, och har inte haft reboots sedan G8-firmwaren. II5 funkar otroligt bra, inget å klaga på :)
     
  13. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om det är någon som missat det så är de skyddade programmen nu tillgängliga igen (Spotify, gFlash m.m.). Märkte det när jag kollade igenom Market och såg Spotify-ikonen överst som en glad överraskning. Kanske får bli Premium till helgen ändå.
     
  14. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Man har alltid kunnat tanka hem spotify via http://m.spotify.com och välja "manual install" från din telefon :)
     
  15. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja, men med Market så kan jag leta uppdateringar enklare, slipper kolla på hemsidan eller köra annat program.

    Har förresten kollat vidare lite på SMS-problemet jag har, via inbyggda SMS-programmet så misslyckas en del skickande, men när jag startar upp Handcent och försöker skicka om så fungerar det bra. Är det någon som kör medföljande Messaging-appen och har samma problem?
     
  16. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kan inte fatta att de inte fixade wireless location buggen?! Slog på imorse för att testa och nu frammåt eftermiddagen låg Android System och tuggade på 20% cpu. Slog av och det gick direkt ner på 3-7%. Grrrrrr!
     
  17. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har länge varit besviken på responsen och hastigheten i min telefon... fördröjningar som gjort mig galen.. jag har installerat två uppdateringar sedan jag köpte den och trodde att det antingen var så här sunkigt (sneglade på alla jävla Iphone som snyggt och rappt växlade vyer och blider) eller att allt kommer att ordna sig iom 1.6. När II5 kom så tänkte jag att det inte var någon idé att installera den... men igår hade jag lite tid över... Tacka gud för att jag gjrode detta... NU är den så som jag hoppades att min Galaxy skulle vara från början. Det enda som jag fortfarande inte kan göra är att ta emot MMS.. men det kunde jag inte innan heller... får fortsätta felsöka där.

    TACK för II5!!
     
  18. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Har du fyllt i allt som gäller MMS i din APN? Och har du ställt in att den ska hämta automatiskt i messaging-programmet?
     
  19. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes och Yes. Telenor.
     
  20. sassur

    sassur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag försöker uppdatera så får jag meddelandet "Init fail", det kommer precis efter man har svarat att man tagit backup.

    Det var inga problem att köra förra uppdateringen.

    Nån annan som har haft liknande problem?