Firmware IK1

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av gazab, 25 nov 2009.

  1. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Samsung har precis släppt källkoden till två uppdateringar på sin opensource-sida (http://opensource.samsungmobile.com/index.jsp?page=2).

    Update1.zip är version II5 som de flesta av oss redan har.
    Update2.zip verkar vara en osläppt version med den fulla benämningen I7500XXIK1.

    Jag laddade hem båda och diff:ade dem mot varandra och det verkar som de gjort lite ändringar på keypad:en och på wifi. Jag känner mig inte tillräckligt kvalificerad för att se exakt vad ändringarna gör dock. Men när det gäller keypaden så verkar det ha något att göra med sleep. Kanske låsknappen har fixats?

    Uppdateringen kör f.ö kernel version 2.6.27, samma som II5. Inte 2.6.29 som behövs för Android 1.6+ (om jag fattat det hela rätt). Så det säger oss inget om Samsungs framtida uppdateringsplaner.
     
  2. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ok, men hjälp mig här nu. Betyder inte det att folk kan hacka ihop framtida Androiduppdateringar ifall Samsung har släppt källkoden till uppdateringarna? Är det inte bara att ta källkoden här och sen "hacka" in dom Android updates man vill ha? :)

    Är ute på väääldigt tunn is här känner jag :)
     
    Last edited: 25 nov 2009
  3. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Tyvärr behöver vi en ny kernel med drivrutiner anpassade för Galaxyns hårdvara för att köra 1.6+. Och eftersom inte alla drivrutiner som används är opensource (I think) så kan det bli klurigt/omöjligt utan Samsungs hjälp.

    Rätta mig och jag har fel.