Fråga: Fitbit Ionic, vad välja istället?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Samoht, 10 jul 2018.

  1. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Köpte en fitbit ionic idag och har en del problem kopplad till en Sony XZ Premium. Ok att den inte väcker skärmen automatiskt vid notifieringar men största problemet är att den tappar kontakten titt som tätt, när den tappat kontakten måste jag ta bort den i blåtand och para på nytt. Inga tapproblem med varken bilen eller jabra.

    Så blir till att åka tillbaka imorgon och lämna tillbaka den. Är dock osäker på vad jag ska köra på istället, kikar på Samsung gear s3 frontier men har blivit lite avskräckt. Är s3 bättre ihop med min xz premium eller finns det ett gäng problem även med den? Nåt annat alternativ
     
  2. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Kör själv en gear s3 frontier och tycker det är den bästa smartklockan jag haft än (haft apple watch första gen och lg watch style).
    Mitt batteri räcker i 3-4 dagar med normalt använding, kanske mer om man stänger av lite funktioner.
    Tränar med den och har även badat med den. Samsung Pay är kalas bra och fungerar ju även utan att den har någon mobil kopplad när man ska betala. Sägs att det ska komma en Gear S4 snart så då kan man ju få en Gear S3 för en bra peng.

    Vill du inte ha en samsung så föreslår jag att du väntar till oktober när nästa Pixel ska släppas för det ryktas om en ny pixel watch med wear os. Kanske kommer fler efter det. Annars är ju Lg watch style bra men batteriet tyckte jag va dåligt. Lg watch sport ska ha bättre batteri men den är lite dyr.
     
    Last edited: 11 jul 2018
    Samoht och bernard gillar detta.
  3. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Ska kika på frontier idag, ionicen lämnas tillbaka. Har förbrukat närmare 20% av batteriet i mobilen bara inatt (drygt 5 timmars sömn), antar att det är på grund av att kontakten tappas mest hela tiden.

    Ionic är min allra första smartklocka och har blivit lite avskräckt, står i valet och kvalet mellan att lämna tillbaka helt eller byta till en Frontier. Tack för info, funkar Samsung pay trots att jag har en Sonymobil?
     
  4. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Yes Samsung Pay via Gear S3 fungerar oberoende vilken mobil man har. Har funkat på Huwei P10 och oneplus 5t för mig och nu har jag galaxy s9.
    Man laddar ner Samsung Gear appen så kommer Pay installeras via den och sedan fungerar det utan problem. Klockan har ju MST och NFC, vilket betyder att du kan betala med klockan på vanliga kortterminaler som ej har nfc betalning.