Fixa ÅÄÖ till HTCs orignaltangentbord?

Diskussion i 'Hero' startad av Fiddae, 28 mar 2010.

1. Fiddae

Fiddae Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det ingen som pillat hemma och lyckats modifiera originaltangentbordet och lägga till ÅÄÖ? Vet om att det finns scandinavian keyboard, men gillar designen och skrivtekniken mycket, mycket bättre på HTCs original. Speciellt att hålla inne en knapp och dra mellan alternativen, t.ex. vid frågetecken m.m.

Är detta något omöjligt att göra, eller har jag bara inte lyckats hitta det?

2. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Personligen saknar jag inte åäö. Vill jag skriva t.ex. häst, så räcker det med att skriva hast så föreslår telefonen häst.
    Dessutom så skulle alla övriga tangenter bli mycket mindre om du skulle klämma in tre nya bokstäver.

3. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Håller med LaZe, jag tycker det känns naturligt att använda a och o.

Gillande inte heller scandinavian keyboard.

4. Fiddae

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är klart. Men känns ändå som det hade blivit rätt förslag oftare om åäö fanns. Sedan är grejen att när man skriver fort, som jag oftast gör så laggar det till ibland (trots att jag stängt av vibrationsfeedback), trycken registreras, men rättstavningen med förslagen hinner inte med, så man får a eller o istället. Menmen, man ska inte gnälla!

5. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Senaste scandinavian keyboard har ett skin som efterliknar HTCs tangentbord, så med det får du utseendet i alla fall, dock inte skrivtekniken som jag också saknar.

6. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Alternativet är nog scandinavian keyboard. Gillar dock HTC's egna bättre. Har gått så långt att jag i bland trycker på a/o på datorn och förväntar mig autokorrigering till åäö... :P

7. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Du kan även testa SlideIT, den har ÅÄÖ. men det är ju ett Swype-liknande tangentbord.

Jag har också börjat trycka på a på datorn ibland när jag ska skriva å eller ä. Är lite drygt ibland ;)

8. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag önaskade ibland man hade samma stavnings system i windows :)

9. Fiddae

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okidoki, känner igen det där med att trycka a/o istället! Jobbigt om man t.ex. skriver på iPhone som faktiskt har åäö. Vanor liksom!

Testat SlideIT och gillade tekniken starkt faktiskt, blev bara galen på hur otroligt krångligt det var att infoga bl.a. smileys (vilket jag måste eftersom jag smsar som en fjortis och folk tror man är sur om man inte skriver dem! Haha). Efter några uppdateringar dock tror jag på swype-tekniken.

10. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har testat SliteIt ett par gånger men aldrig fastnat. Gillar inte att den inte har någon minimera-knapp (även om back-knappen fungerar) och vid mer avancerad svenska tycker jag den saknar så pass många ord att det mest blir jobbigt.