Fixa Google kalender i telefonen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Hazzlare, 8 augusti 2011.

1. Hazzlare

Hazzlare Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Nu är det så att jag måste börja prenumerera på mitt lags kalender och då står det så här: Gå till din Google kalender och klicka sedan på "Lägg till" under rubriken "Andra kalendrar" och välj där "Lägg till webbadress". Ange sedan URL och klicka på lägg till kalender.

Det är så att jag inte förstår någonting eftersom att jag inte har någon Google kalender i telefonen vad jag kan hitta. Har endast den kalender som kom med min SGS. Går det att göra i den istället?

Är det någon som har möjlighet att hjälpa mig med detta så skulle jag uppskatta det väldigt mycket!

Jag ber om ursäkt om det fanns någon post om detta tidigare, jag hittade däremot ingen.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Den kalender du har i telefonen är Google kalender. Det får göra är att logga in med ditt google konto (har du inget så skapa ett) på din PC (eller via tel web browser) https://www.google.com/accounts/Ser...://www.google.com/calendar/render?hl=sv&hl=sv och där välja "andra kalendrar" som finns till vänster om webb sidan och lägg till webbadressen du har fått. Därefter uppdatera sidan. Gå sedan in i dina inställningar för telefonen och lägg till ditt google konto och välj att ditt det ska synkas till dina tjänster.

Last edited: 8 augusti 2011
    Hazzlare gillar detta.
  3. Hazzlare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tackar så mycket för det snabba och enkla svaret conny85! Det löste sig på en gång!

En fråga till och det är gällande notifieringar. När det blir någon ändring eller annan uppdatering på denna hemsidan jag nu lagt in i kalendern, kommer det att komma en notifiering i statusfältet då med en signal eller liknande? Eller är detta något jag måste ställa in själv i inställningar?

4. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det finns en inställning i kalendern . Om du öppnar appen/kalendern och trycker meny knapp så kommer du få upp inställningar. Som standard är den satt som att du får notifiering i statusfältet, men du kan även välja att få en alarm signal.

5. Hazzlare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar igen! Hittade det.

Jag tänkte lägga till en fråga men nu var du så snabb på att svara så jag inte hann det! :)

Jag har en sista(?) fråga gällande om jag måste ha bakgrundsdata på hela tiden för att kalendern ska synkronisera och jag ska få notifieringarna? Jag brukar nämligen bara aktivera bakgrundsdata när jag går in på Market tex, eftersom det drar mer batteri.

6. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ja det måste du. Synk skickar ju data trafik/synkar mot en server. Du kan gå in i synk inställningar i tel och klicka på ditt google konto. Därifrån kan du väja om du vill synka kontakter, Gmail , kalender.. Vill du bara synka kalendern bockar du bara av dom andra två.. Dok måste synken vara aktiv hela tiden för att du ska kunna ta del av vad som finns på andra änden så att säga .. Det är knappt märkbart gällande batteritid om synk och bakgrundsdata är på om jag ska vara helt ärlig.. Mina är på nonstop.

Last edited: 8 augusti 2011
  7. Hazzlare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Jo jag hittade den inställningen och valde endast kalender. Däremot förstod jag inte riktigt om jag var tvungen att ha bakgrundsdata på konstant, även om jag anade det.

Okej, jag har ju inget val nu eftersom jag måste ha denna i kalendern. Hoppas det inte påverkar batteritiden så mycket, som du säger.

Jag tackar än en gång för dina hjälpsamma och snabba svar conny85!

Ha det bra! :)

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    du måste ha på bakgrundsdata på konstant för att kunna synka. Ingen orsak. detsamma.