ROM: Fixa svensk stock FW

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av CaptainC, 22 feb 2012.

1. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Ingen som sitter på någon svensk/nordisk stock rom? ska återställa luren helt för försäljnng oc vill att den ska hitta det nordiska spåret igen. alla länkar från Intratech´s sida på xda är död då MU legat nere ett tag.

Finns inte någon som har någon sparad och kan ul? drog ner någon från samwire el va de nu heter men fick xeu och kunde inte ställa in nee code.

kvittar om de är ke2, 7 eller något annat gammalt bara jag hamnar på de nordiska tåget och kan dra ner de senaste från kies :)

2. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Kan nog ladda upp en imon.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

CaptainC gillar detta.
  3. magnea

magnea Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ladda ner CheckFus här: http://fus.nanzen.se/download.php?id=12 (http://fus.nanzen.se/) öppna sedan programmet och under Choose a firmware väljer du Android -> GT-I9100 -> Nordic countries - GT-I9100LKANEE, du väljer vart den ska sparas när du klickat på download, packar upp den så den blir en .tar fil och flashar sen med Odin

CaptainC gillar detta.
  4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    tanka "nitrality" från market och ändra till nee där... lätt som en plätt.. (fc)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

CaptainC gillar detta.
  5. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Många tack!!

Försökte med både appen och göra de manuellt med hjälp av siffrokoden och sen byta. men fick inte upp nee som ett alternativ :P . vet fan vad de var jag fick ner på samwire.

brukar alltid va rätt noga med att spara original fw på datorn lagom till när de är dax att återställa telefonen, men kunde dock inte hitta mitt den här gången. sket på mej lite när alla länkar på xda va döda och va tvungen att gå genom samwire s djungel.

nåja nu är allt fixat, tack så mycket för all er hlälp :)