[Fixad] Kan ej ta emot SMS, uppgradera baseband?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av PatricF, 8 oktober 2011.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Min flickväns Nexus S har helt plötsligt börjat vägra ta emot sms.
    Det hände ett tag efter jag uppgraderade från CM 7.1RC1 till en nightly som det hände, har testat uppgradera till en senare nigthly men det fixar ej felet.
    Vill helst inte gå tillbaka då hon ville ha den nya lockscreenen som dem lagt till i nightly.

Jag kollade vilken baseband version det va och det stod: I9023XXKD1
    Har sökt runder men det här med nya versioner av radio/baseband är helt jäkla omöjligt att få reda på vilken som är senast.. Hittar för övrigt inga länkar som fungerar heller.

Är det någon som vet vilken radio som är nyast?

Hon har Telenor om det kanske är hos dom det spökar. Jag kör också Telenor, dock företagsabonemang.

Får lite panik på detta nu..

EDIT:
    Kollar jag i bootloadern så står det I9020XXKD1 men kollar jag i menyerna "Om Telefonen" så står det I9023XXKD1... Är det kanske något som har gått fel här?

EDIT2:
    Kan meddela att det inte är fel på SIM-kortet eller liknande, testade att slänga in det i min telefon och då ramlade in fullt med sms.

Last edited: 8 oktober 2011
  2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Riktigt skumt detta felet. Har varit så i flera dagar. Jag testade till och med att sätta in hennes SIM-kort i min telefon men det fungerade inte heller. Nu testade jag igen precis och nu rullade alla hennes SMS in på min telefon och då helt plötsligt så fungerade det igen på hennes telefon med.. Hel skumt i alla fall :P

3. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER