Fråga: Fjärrkontroll till Android/mobil

Diskussion i 'Allmänt' startad av MrTrixer, 3 mar 2023.

1. MrTrixer

MrTrixer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Jag har precis köpt en ny telefon idag, (Galaxy A33 5G) + ett Universal Stativ för Smartphones & Surfplattor efter att jag sett en kompis använda en för att titta på film och gotta sig i sin säng innan han går och lägger sig.

Jag däremot gillar att läsa noveller där jag scrollar ner på varje kapitel och läser i text format i en browser.

Så nu är min fråga, finns det en fjärrkontroll jag kan koppla till min telefon och använda till att scrolla med?
    Något som hjälper mig när jag ligger på spikmattan innan läggdags och vill ha något att läsa så att jag inte får ont i armarna när jag håller mobilen ovanför mig tills jag ska sova.

Jag har googlat runt lite men allt jag hittat än så länge är mest appar för att göra om mobilen själv till en fjärrkontroll eller något som hjälper dig ta bilder med din telefon på distans etc.
    Det är lite svårt att veta om en sådan kontroll kan hjälpa mig med det ändamålet jag är intresserad av, så om någon annan här inne vet något, säg gärna till.
    Tack på förhand! :)

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 376

MINA ENHETER

Hade du inte kunnat koppla upp en bluetooth mus och/eller ett tangentbord

Edit: Eller för all del trådat

Last edited: 3 mar 2023
    MrTrixer, Kristy och Rospigg gillar detta.
  3. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Jag har en bluetooth-mus och det fungerar utmärkt för olika ändamål på mobilen och det är en ganska billig lösning.

MrTrixer och Kristy gillar detta.
  4. MrTrixer

MrTrixer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag visste inte ens att man kunde göra på det viset, stort tack för tipset!
    Jag ska se om det finns en billig version på elgiganten imorgon. :)

5. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Det du gör är att gå in i Bluetoothinställningar i mobilen och sen lägga till musen/tangentbordet (som givetvis måste vara påslaget) och sen godkänna parningen, sen kan du använda musen/tangentbordet i de flesta appar.