Fjärrkontrollsapp?

Diskussion i 'Applikationer' startad av nygrent, 29 aug 2011.

1. nygrent

nygrent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Kikade runt lite på Kompletts sida och såg att de hade ett bra pris på Logitech Harmony 1100 , och funderade om det inte finns något likande som gör telefonen/ plattan (mest plattan i detta fall) till en fjärrkontroll?
    Har googlat lite, men hittade bara Samsungs egna app till deras TV.
    Antar att man måste ha en IR sändare kopplad, eller kanske en bluetooth som omvandlar signalerna?
    Om det inte finns kanske någon duktig kan göra den appen, tror många skulle betala en slant för den, istället för att hosta upp 2300:- för Logitechs variant

/ Theodor

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Kräver ir-sändare (som du själv nämnde) dvs någon sorts hårdvara som ska tillverkas och säljas av någon. Iden med bluetooth mellan telefonen och ir-sändaren är en bra ide tror jag, skulle innebära att den i viss mån också klarar hinder som bord eller skåpsdörrar.

Men sedan är väl det andra stora problemet att bygga upp den databas (som Logitech har) med *vad* det är som skickas över ir. Kanske skulle gå med lite crowdsourcing, men folk brukar inte vara intresserad av att hjälpa till. Åtminstone inte innan projektet lyckats täcka de vanligaste apparaterna.

nygrent gillar detta.
  3. nygrent

nygrent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Tack för svaret Buzz....får hoppas någon kanske nappar och börjar lite smått...

4. KRKA01

KRKA01 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. DjJk

DjJk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Uppsättning hemma:
    En server med W7 och Eventghost
    En Tellstick, kompletterat med diverse mottagare.
    En HP MCE KIT REMOTE CONTROL/USB IR RECEIVER/EMITTER VISTA | eBay
    En DHD.

Med dessa komponenter kan jag styra all min belysning och alla IR kontrollerade enheter, så som projektor, tv, förstärkare mm. direkt från telefonen. Kör mycket med scenario, t.ex. om telefonen ansluter mot mitt hemnätverk är det belyst när jag kommer hem, om jag sätter telefonen på laddning efter 22 stänger det av alla mina enheter. Om någon ringer till mig och t.ex. tv:n är på så stänger den av ljudet på den så fort jag svarar, och sätter på det igen när jag lägger på.

Är du mer intresserad av hur jag löst det, skicka PM så kan jag berätta mer.

6. pseudonymen

pseudonymen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis börjat kolla lite på Eventghost också. Det där med mobilen på hemnätverket var ju smart, styr du det via Eventghost? Isf vilket plugin?

7. DjJk

DjJk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För att känna av om jag är hemma eller borta använder jag Tasker som skickar en http get till serverns externa IP om jag är ansluten/bortkopplad mot mitt hem-wlan. I Eventghost på servern använder jag Webserver-pluginet.

8. Schappe

Schappe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Finns redan, tyvärr bara till "fel" telefoner/OS:P än så länge

6 fjärrkontroller som styr det mesta - Prylportalen

// Peter