Fjärrstyra surfplatta från mobilen

Diskussion i 'Allmänt' startad av mjoha, 6 feb 2014.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har läst och läst och läst hittar ändå inte det jag söker så nu lägger jag ut en fråga, jag har en app som heter uListen som jag tycker är helt kanon, jag vill koppla in min surfplattor till stereon, vilket funkar bra allt funkar så här långt, men problemet är att kablar och allt sånt krafs är sedan tidigare draget till datarummet och det är där surfplattan kommer att befinna sig, det är en annan del av huset. Så jag vill kunna styra surfplattan med min telefon, för att byta låtar osv, och det vill jag göra för aty slippa resa mig och gå in i ett annat rum varje gång ett låt byte e på gång. Finns det någon app som gör så jag kan styra plattan likt teamviwer (styra pc från telefon?)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

3. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har provat den men fick det inte att fungera, jag har en s4a och en nexus 7

4. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Tror att du angriper problemet på fel sätt.

Var ligger låtarna du vill spela? Spotify, i plattan, på en NAS, i mobilen... ?

Ska plattan spela upp ljudet?

EDIT: Tittade på uListen och nu blir det lite lättare att förstå vad du vill göra.

Då du bara vill ha ut ljudet så hade jag satsat på Airplay som nummer fungerar utmärkt på Android.

Gör såhär:

Bägge enheterna ska vara kopplade till samma WiFi.

På mobilen installerar du uListen för att få ut ljudet. Sedan installerar du Airstream http://is.gd/1kd0VW för att kunna ansluta till enheter med stöd för att kunna ta emot Airplay.

På din platta installerar du AirReceiver http://is.gd/p2DRTU (finns även som pro för ett par tior eller så). Denna app är en Airplay-host som kan ta emot ljud och bild via Airplay.

Starta AirReceiver på plattan och sedan startar du Airstream på mobilen. Airstream tar över allt ljud i mobilen och skickar det till plattan.

Fixat!

Last edited: 7 feb 2014
  5. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tack för tippsen men min telefon är inte rootad så det funkade inte. Några andra idéer?