Tips: Fjärrstyrning av mobilen på Samsungdive

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Thez, 29 dec 2011.

1. Thez

Thez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har varit orolig för att min note ska bli stulen så har registrerat mig på http://samsungdive.com. Där kan man lokalisera sin mobil, ringa, låsa, rensa minnet! Väldigt bra om mobilen blir stulen eller dylikt. Här är en guide för hur man använder samsung dive, tagen från XDA-developers:

To activate this service
    First Go here
    http://samsungdive.com
    and register your account(free)
    - Now on mobile go to setting-Location n security - Find My mobile
    1.check SIM card change alert
    2.click on alert msg recipient - Now login with credential, you have register on above mentioned samsung site. - and add recipient mobile number (your other number / family number) on which you will get notification, if SIM will changed.
    3.check Remote control

Now when you visit samsungdive.com n login, you will see your register device there
    Click on your device.

You will see this

Now you can track your mobile. It have all function which available with many costly applications on market like
    -tracking on map (to check location)
    -Ring mobile (to find device in nearby location)
    -Forward msgs
    -call logs
    -wipe out device etc

Hope it will be useful to G-Note user. Let see how many user uses small 'thanx' button just below this

Länk till xda:Track N Remote Control your G-Note online - Free Service by Samsung - xda-developers

jlarsson1978 gillar detta.
  2. Thez

Thez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bump

3. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 361
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag har också funderat på detta, visst tanken är väldigt god, men om nu skiten blir stulen...frågan är om polisen kommer bry sig ??? Man har ju läst många fall på forum och i media där polisen inte agerar och att dom har brist på teknikiskt kunnande... och det krävs också god timing..t.e.x dom går inte in lägenheter för det kan vara för många..om det är ett hus kanske... om inte husen ligger allt för tätt... Som sagt polisen är ändå inte utbildade och saknar instruktioner och policy för hur man ska hantera dessa sorters brott..det borde ju vara hur enkelt som helst tycker man..

Sedan är det väl vissa nackdelar att t.e.x samsung eller den tjänst man valt kan spåra dig...man lägger ganska mycket förtroende på en sådan tjänst..Jag själv hade nog valt telefon operatörens tjänst..t.e.x telenor har en sådan..man vill inte ha 3e part tjäns om inte nödvändigt..

Som sagt jag tycker ändå folk är lite väl naiva och litar blint på att polisen kommer göra något.. har du tur kanske dom gör det..men det handlar nog mycket om just tur..resurser..och vart du bor..

Du kan svartlista telefonen internationellt via IMEI numret utan dessa tjänster... men en sak som är jävligt bra med dessa tjänster är att man kan rensa telefonen på all personlig data.. Men det hade man igentligen inte behövt göra via fjärrstyrning..man kan ha ett lokalt program installerat på datorn t.e.x... svarar man fel kod så formateras telefonen..

Last edited: 1 jan 2012
  4. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Oavsett hur framgångsfaktorn är i enskilda fallet så är det ju en toppentjänst som erbjuds gratis. Finns flera exempel på när tjuvar har spårats upp med den här typen av tjänst så visst kan det fungera. Viktigast är kanske för många att i vart fall kunna radera känslig information och det är ju också busenkelt att göra. Så summa sumarum är detta klockrent. Tycker Samsung har många bra grejer som de erbjuder sina kunder gratis, bl.a. detta.

5. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 361
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo fast man måste ju ändå ställa sig frågan, varför i erbjuder samsung detta gratis ??? vad jag vet så är Samsung inte en välgörenhets organisation... och just att det är gartis får mig att bli ändå mer misstänksam... som sagt...dom har full kontroll över telefonen och kan fjärstyra och övervaka om dom nu vill..Jag ser detta som en säkerhetsrisk... som sagt det är för och nackdelar..

Sedan får man ju fundera på hur stor sannolikheten att mobilen blir snodd eller att man tappar den..eller så..jag anser att den är mycket liten..och det är tack vare det höga priset som jag är jävligt rädd om telefonen..jag lämnar den ej ur min åsyn.. har den alltid i fickan låter den inte ligga framme på jobbet osv..

Blir man rånad osv..kan man ju som sagt alltid svartlista IMEI numret och göra telefonen icke brukbar...synd bara att det ska vara så jävla dyrt för polisen att spåra IMEI numret..det är ju igentligen den enda rätta vägen att gå tycker jag..men i dagsläget tar operatörerna ut fantasipriser för att spåra IMEI...jag tycker opertörerna...

Visst mobilen är värd mycket pengar idag men om ett år har den gått ner rätt mycket i pris..får mig är det nog mest datan jag vill skydda...pengarna är ju igentligen inte hela världen..pengar kan man alltid fixa nya.. Sannoliketen är så jävla låg ändå..och man måste ju vara ganska korkad om man snor en mobil...gör folk det ens längre ? Måste ju vara riktigt okunna snorungar som snor mobiler..

6. Thez

Thez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vet inte hur det är för andra men jag bryr mig inte om Samsung övervakar min mobil eller inte. Det är iaf bättre än att en tjuv tar mobilen och kan göra vad som helst med den!