Fjärrstyrning från dator

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hamre, 16 jun 2010.

1. hamre

hamre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har en liten undran.

Hade en SonyEricsson X1:a förut och hade ett underbart program till den som kunde fjärrstyra telefonen från datorn.

Var ungefär som radmin att man fick upp telefonens skärm i ett program sen kunde man styra telefonen där.

Finns det nåt liknande till desiren eller android överhuvudtaget??

Tyckte det var så mycket lättare när man ville göra mycket på telefonen tex efter ett ROM byte och slippa använda telefonens tangentbord.

2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

3. hamre

hamre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jodå jag hade också sökt innan men tänkte bara kolla om det var nån som hade nån aning.

Jag tyckte det var ett underbart program. Gick så mycket fortare att göra allting via det programmet.

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Enligt uppgifter tidigare på detta forum så skulle en VNC-server vara på gång till Android, men den finns inte på market ännu och jag har inte hört mer...
    ...när den kommer fungerar den nog bara med rootade telefoner, men det gör ju iofs inget...

5. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

6. hamre

hamre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja eftersom alla skriver sök bättre och sånt så har jag då gjort det. (Undrar varför forum finns egentligen).

Hittade ett som gör precis vad jag vill. Dock tyvärr lite slött. Endast uppdateringshastighet på 4-5 fps. Får hoppas det kommer nåt bättre snart.

Ni som också vill ha detta program kan kolla här:
    http://code.google.com/p/androidscreencast/

Kräver android sdk och java runtime environment 5 eller senare.

Tack till alla ändå för att ni försökte. Nästa gång vet jag att jag ska söka istället för att fråga på nåt forum.

7. +46247

+46247 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar vara precis vad jag letar efter men den verkar kräva root och då går det ju för min del bort. Att det skall vara så svårt att hitta något liknande My Mobile 123 för windows mobile. Osis att gränssnitt är min starka sida och inte kodskrivande :(