Problem: Fladdrande bild

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sala, 20 jul 2012.

1. Sala

Sala Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den senaste tiden har min SII börjat bete sig konstigt. Skärmbilden fladdrar först lite för att sedan öka "fladdrandet" till sen skärmen släcks helt. Nu är den nästan omöjligt att använda, då detta blir allt vanligare.

Nån som kan tänkas veta vad detta beror på.

2. OfficialHannes

OfficialHannes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem. Den fladdrar och dör. Det spelar ingen roll hur mycket batteri jag har. När den dött och jag startar den kan den ha allt mellan 90% till 1% batteri kvar. När den i själva verket är nyladdad. Blir det så för dig också?

Jag tror att mitt började bete sig så efter en uppdatering av CM9 då telefonen strax efter gjorde så och dog. Misstänkte att batteriet inte återgav rätt information till telefonen. Dvs att det faktiskt var slut på batteri men att telefonen inte varnade. Sedan dess har det varit så som det är nu. Den dör oavsätt hur mycket procent batteriet sägs ha enligt telefonen.

Jag har rensat cache, återställt telefonen. Installerat originalrom via Odin. Tagit ut batteriet och försökt att recalibrera det enligt konstens alla regler. Kan det helt enkelt vara så att Sala och jag har kassa batterier?

3. Angus

Angus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Rooted of course!
    Kolla så att det inte sitter något i USB kontakten!

Har varit mängder med folk som har haft detta problem, och många blev hjälpta av att rengöra den.

/Jonny

4. Sala

Sala Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur gör man på bästa sätt rent USB-kontakten?

Tycker dessutom att den (plötsligt) drar extermt mkt batteri. Ibland får den "tupp-juck" och dränerar allt på kort stund.

5. Angus

Angus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Rooted of course!

Ja har du tillgång till tops o sprit, samt tryckluft så funkar det kanon!

/Jonny

6. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Sala gillar detta.
  7. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ähmen förfan vad gullig du är då! ^^ Satt just och tänkte att "Man borde ha sparat alla sina gamla inlägg så man slipper skriva nytt om och om igen..." och så länkar du ett gammalt inlägg - du är en klippa! :D Nu ska jag spara alla såna grejer jag skriver någonstans, så att man lätt kan köra Copy -> Paste när det kommer fler som undrar samma sak - istället för att göra som många andra som gnäller om att använda sökfunktionen! :P Swedroids sökfunktion är inte direkt jättebra skulle jag vilja påstå, tyvärr :(

Sala gillar detta.
  8. Sala

Sala Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för era synpunkter. Tror jag knallar in till Phonehouse på måndag och lämnar in den. IGEN! Har gjort det 2 ggr tidigare för problem med eko för mottagaren. verkar som jag fått en måndagsexemplar. Familjen köpte 3 st SII och det är bara jag som haft problem ... hela tiden nåt nytt

9. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Haha, ja tanken har slagit mig med, särskillt de som som berör de återkommande problemen! :)

Nej det fungerar ju fint att söka, problemet är ju att man får massor av träffar med skitmånga sidor.

Antagligen bytte de bara micken förut, och inte USB-porten.

Men det verkar som du fick en telefon men de två vanligaste S2-problemen på Eko- och USB-felen!

Last edited: 22 jul 2012