Fladdrande skärm eller exempelvis val av widget

Diskussion i 'Xperia neo' startad av androm, 14 feb 2012.

1. androm

androm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå!
    Kollat runt men ej funnit svaret på mitt problem:
    När man tryckt på hemskärmen för att exempelvis välja "Lägg till på startskärmen" och sen valt "genvägar" eller "Widget" så i nästa val så står den popuprutan och bara fladdrar och det går inte att välja något, inte backa, inte få upp några andra alternativ via de fysiska knapparna, den enda den svarar på är hemskärmsknappen.

Vad händer?
    JAg har löst problemet genom att starta om Neon, men det känns ju inte så kul alla gånger.

Problemet ha också hänt vid val av profilbild i kontaktboken, går snällt att välja "galleri" men sen står den bara med svart skärm och fladdrar, då ligger också rutan "välj ett objekt i din samling" kvar, likaså här svarar den bara på hemskärmsknappen, dock ligger "välj objekt" rutan kvar.

Har någon haft liknande problem, eller någon ide om vad som inträffar?
    Skulle vara skönt med en varaktig lösning och inte bara som nu att starta om den.

2. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Känner inte alls igen något av det du beskriver. Känns som att det är någon app som strular till det eller någon systemapp som pajat (är det ens möjligt om man inte själv varit inne och rotat i systemet?)

Du säger inget om vilken launcher osv du kör. Är det i SE launchern? Som sagt aldrig sett något sådant.

androm gillar detta.
  3. androm

androm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En del appar har ju tillkommit, men launcher har jag inte bytt. En tanke är ju förståss att avinstallera app efter app tills det fungerar, väldigt störande är det faktiskt. Nu sist då jag skulle lägga in bild på en kontakt fick jag ge upp, inte ens omstart hjälpte!

Så jag hoppas fortfarande på råd från någon kunnig hjälpsam!