Flash i 2.2

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av elpapo, 10 jul 2010.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Någon som testat nätpoker flashbaserat? Fungerar det nu i 2.2?

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja eftersom flash funkar varför skulle en viss sorts flash då inte funka?

3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Det verkar vara en djungel! Flashstöd hit och dit, lite versioner, fel/äldre versioner. Jag är nyfiken ifall någon av er testat och kan verifiera att det fungerar!?

4. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Tycker flash är värdelöst, visst när man tittar på typ svt play men så fort man tittar på tex en sida med flash och den innehåller scroll så går det inte att scrolla.

5. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Därför sätter man flash i ondemand mode så den bara laddar flash saker man klickar på :)

6. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Gief how-to-guide!
    EDIT: Settings -> Enable plug-ins -> On demand verkar fungera... Men är det den inställningen du gjorde, eller finns det någon specifikt för Flash? Jag tänkte om man någon gång lyckas installera en annan plug-in, så det inte sabbar något :D

Vad gäller Flash i 2.2 så är det senaste Flash 10.1 och inte som andra smartphones som har en "lite"-version av Flash.. Med andra ord borde det fungera, sen om det fungerar bra är en annan femma :) Men du lär inte få någon "du saknar flash vxx.x" i alla fall!

Last edited: 11 jul 2010
  7. wikke

wikke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja alltså alla flashgrejer funkar ju i bemärkelsen att de laddas och visas på telefonen. Men det är fortfarande många som inte funkar i bemärkelsen att knappar blir svåra att träffa, mouseover-funktionalitet inte blir bra, högre upplösning behövs osv osv...

8. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

[Flash-hat]
    Jag vet att det här inte tillför mycket till det som originalförfattaren frågar om, men jevlars vad jag önskade att Flash skrevs om från grunden och gjordes till något som är lika bra som flash var i början.
    Separera video från grafik (kanske är en lite dålig beskrivning, men jag tror ni fattar) och gör två produkter istället för det här till synes hoppatchade lapptäcket av medelmåtta.
    [/Flash-hat]

Jag tror, utifrån vad ni säger och vad jag testat själv, att det blir att testa och se vilka siter som är lämpade för telefonen. Det är så mycket som spelar in när man tar ett format från en typ av presentationsmedie (webläsare för tex hemdatorer och stora skärmar) och sätter in det i en annan (telefoner och små skärmar), så det blir mycket prova-och-se...

9. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Eller så inväntar vi HTML5 och glömmer sedan Flash.

10. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe... juste.

HTML5 kommer nog sällan stellan att ersätta Flash som platform för spel. HTML5 är bra för sånt som flash (i min mening) felaktigt används till idag. Häftiga hemsidor med effekter, onödigt komplicerade menyer, intron, video-container men det är en helt annan diskussion.

Flash fungerar snorbra i 2.2 tycker jag och gör att internet fungerar som det ska. Jag = Nöjd

11. hubbabubba

hubbabubba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte kan scrolla på tex di.se? Märkte att om jag zoomade in (dubbeltap) så gick det bra, men inte i vanligt läge.
    Avinstallerade Flash (testade först att sätt den on demand utan skillnad) men det hjälpte inte. Laddade ner Dolphin HD men med samma resultat (där har jag dock inte varit inne i menyerna och rotat).
    Eftersom detta hänt efter att flash installerats misstänker jag (men vet inte säkert) att det har med det att göra. Nån annan som sett liknande?

(Original ROM 2.2 och original browser (och nu även Dolphin))

12. wikke

wikke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skumt, jag kan scrolla (på di.se) om jag har telefonen upprätt, men inte i landskapsläge. Tror dock inte att det har med flashen att göra, min gissning är att det beror på att de kör sajten i ett frameset för att få in bannern överst, och att det är scrollen i framesetet som gör att det ballar.

13. hubbabubba

hubbabubba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, för mig kvittar det vilket håll jag håller luren på, eller vilken browser. Men det funkar på fruns iphone...
    Får tro att det blev fel iom 2.2
    Byter till e24, också en lösning;-)

14. Dylan

Dylan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tycker det fungerar skitdåligt, hur jag än försöker så får jag det att inte lagga. Vilka sidor tycker du funkar bra?

15. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tycker att på de få ställen man behöver ha flash, tex flashmenyner och sånt funkar bra. Flashvideo funkar väl sådär och jag har inte provat några sidor som är helt klottrade med flash men efterssom flashvideo funkar sådär antar jag att det laggar när det blir för jobbigt för den stackars lilla prylen.