Problem: Flash, playkanaler och spellistor

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Dartanjang, Sep 28, 2012.

1. Dartanjang

Dartanjang Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er. Jag har haft min s3:a ett par dagar nu och har ett par frågor.

Hur aktiverar jag flash? Jag har android 4.04 (det är senaste som Samsung uppdaterar). För det är väl flash jag behöver för att titta på svtplay, tv3play, tv4play osv? För nu när jag surfar in på dessa hemsidor kan jag inte starta video så att säga. Mycket tacksam om ni hjälper mig fixa detta.

Sen undrar jag hur jag skapar spellistor på telefonen? Jag har lagt in några mp3:or med det där Samsung Kies. På biblioteket i datorn går det att göra spellistor men den funktionen är som utgråad på telefonen. Så hur gör jag för att fixa till det?

Ursäkta om detta är banala frågor men jag är ny på Android och jag har googlat runt men inte hittat någon vettig hjälp på dessa problem.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Flash:

För att installera Flash får du numera besöka Adobe's arkivsida då Flash är borta ifrån Play. Du hittar Flash på:
    http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html

Gå ner till Flash Player for Android 4.0 archives och ta den senaste. Du installerar filen genom att ladda ner den och sedan klicka på den. Skulle din telefon säga att installationen är blokerad så måste du ändra inställningarna på din telefon så den tillåter installationer ifrån okända källor.

Spellistor vette fan.. De borde väl gå på de gamla sättet.. skapa en .m3u fil med en textlista bara rakt upp och ner med fil efter fil. Du kan exportera en sådan lista ifrån Winamp. Annars får du nog använda spellistehanteringen i respektive app. Jag använder Winamp på min S3:a och de funkar fint iaf.

3. Dartanjang

Dartanjang Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Båda funkade klockrent. Det går att göra spellistor inuti winamp-appen :) Tack!