Flash Samsung Tablet

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by Tompa23, May 3, 2023.

1. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Undrar om det finns någon som har erfarenheter ( rättare sagt kunskapen) av hur detta med att Flasha/ Unroota sin enhet.

Jag har självt en Samsung Galaxy A7 ( SM-T 505), med Android 10 ( och UI 2.5).

Som jag förstår så är alla enheter Rootade( dvs låsta mjukvarumässigt), men att det finns då verktyg för detta.
    Om jag inte är helt fel ute så använder Samsung sig av någonting som heter Odin.

Då jag självt inte har kunskapen av att arbeta med detta( utan mer en Win människa), och om det inte görs på rätt sätt så kan det gå snett.

Jag har som sagt också försökt att läsa på om detta,men aldrig riktigt blivit klok på hur detta fungerar i praktiken.

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    ODIN heter verktyget för att flasha om din platta.

Root innebär att du har "adminbehörighet" att ändra vad du vill i mjukvaran och på "systempartitionen". En användare har normalt sett inte behörighet att göra annat än att installera/ta bort appar i princip, men med root kan du göra vad du vill.

Du kan låsa upp din bootloader och roota genom att följa guiden här:
    https://forum.xda-developers.com/t/...4-unlock-bootloader-root-with-magisk.4185993/

Du kan installera en GSI "Generic System Image/vanilla Android" genom att följa stegen här: https://forum.xda-developers.com/t/...ashing-guide-updated-android-13-gsis.4423297/

Last edited: May 3, 2023
    kupster and Kristy like this.