Flash stöd till Nexus S och lite andra funderingar..

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av mosbricka86, 29 mar 2011.

1. mosbricka86

mosbricka86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej,

detta är säkert en fråga som har besvarats otaliga gånger tidigare. Men efter en googlings sessions så hittade jag inget konkret svar...skit bakom styret säkerligen..

Men,

det jag undrar har Nexus S flashstöd? isåfall vilken version?

hade för mig att den skulle ha det iom 2.3, men jag provad en dom hade hängandes på elgiganten och kunde inte navigera tex IKEAs hemsida (typisk flash sida) då fungerade inte flash på nexus S men fungerade på LG Optimus X2...

blev lite konfunderade över detta! Så vore hyggligt om någon kunde svara på denna lilla fråga...

sen så har jag ännu en fråga medans jag ändå håller på. Funderar på att köpa en Nexus S från bestbuy i usa genom en vän i florida, vad jag har kunna utröna så är det exakt samma nät osv som telefonen i USA använder som vi har här hemma i sverige, stämmer detta? och är det annars nåt annat hett tips ni har för en okunnig i ämnet köpa dret utomlands.

telefonen kommer inte skickas till sverige, bli med plockad i handbagage (ev även uppackad) så tull avgift å dylikt borde inte vara ett problem, om det nu är ett problem? :neutral: behöver den ens vara uppackad i handbagaget?

tack för hjälpen hörni!

2. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Den har flash, tror man dock måste installera och uppdatera det via market så kanske inte var gjort på demo exen du testade.
    Version 10.2 har jag och det är senaste vad jag vet
    Ikeas hemsida fungerar bra på min nexus s

mosbricka86 gillar detta.
  3. mosbricka86

mosbricka86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack, tyckte det var konstigt att den inte stödde detta..då är det ett mindre oros moln..

4. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nexus S från Usa funkar fint i sverige.
    Är nog säkrast om din vän packar upp telefonen för att slippa tullavgifter.
    Tror inte de är så petiga, men om du vill vara riktigt säker kan du be din vän ha telefonen i fickan under resan.

mosbricka86 gillar detta.