Problem: Flasha 4.3 på s4 (GT-I9506)

Discussion in 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' started by Mattish.91, Dec 26, 2013.

1. Mattish.91

Mattish.91 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena, hittade en 4.3 som ska flashas via odin 3.09 och har nu gjort de, problemet är att jag får en "failed" när den ska skriva det sista till telefonen, har testat att göra en emergency recovery från kies men det funkar ju inte heller, får "falied" typ i början istället, har försökt starta om telefonen men det löser inget, någon som har något bra tips eller någon ide på hur jag löser problemet, har värkligen letat över allt men hittar inte ett skit, alla svar är välkomna

[EDIT]
    Om någon har en 4.2.2 som kan flashas via odin så är det välkommet att skicka en länk (tänk på att det är I9506) Tackar :D
    [/EDIT]

Last edited: Dec 26, 2013
  2. garm

garm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att flasha in CWM med odin och gör en återställning med CWM, kontrollera att du inte får nått felmeddelande när du gör det.

Flasha sen stock med odin.

Stock firmware hittar du på samfirmware.com. Du måste regga dig, sök sen på din lur och "Nordic countries -NEE".

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

3. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror inte du kan flasha 4.3 med odin

Sen kommer du att få KNOX på den om du lägger in 4.3 så jag skulle avråda dig ifrån att göra de :)