Flasha CM 7.1

Diskussion i 'Incredible S' startad av Adde79, 22 dec 2011.

1. Adde79

Adde79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Funderar på att lägga in CM 7.1 i min IncS. Har hittat denna guide [Guide] Newb guide to unlocking HBOOT 1.16.0000 and 2.00 and flashing a custom ROM - xda-developers

Verkar ju fungera, men jag är lite feg ;)

Har läst en hel del men har lite frågor om nån vet svaren:

* CM7 flashar väll inte radion? Tänkte det kunde bricka telefonen då jag inte har s-off

* Flashar den in en ny kernel?

* Har gjort en NANdroid backup, skulle det gå åt *******, vad är chansen att jag inte skulle komma in i recovery och kunna återställa telefonen med min backup?

* Brukar NANdroid backup funka bra?

* Tänkte använda ROM manager, gör den en wipe på telefonen automatiskt?

Ursäkta mina nybörjar frågor, men det finns ju en del kloka pojkar och flickor här som kanske har svaren på mina frågor :)

2. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Pratade nyss med htc support... dom verkar inte veta själva hur deras bootloader unlock funkar.

Frågade om jag kunde installera CM7 även fast dom inte ger mig s-off.

Han svarade först att s-off fick man visst när man använde htcdev och att det var samma sak som root...

Då skrev jag att dom själva säger på sin sida att dom inte ger s-off eftersom dom inte vill att man ska ändra radion.

Då blev han grinig och frågade vilken telefon jag hade.

Svarade att jag har Incredible S.

Då har du ingen garanti kvar för den har du inte låst upp på våran sida, den finns inte listad!

Jo, jag kan och jag HAR låst upp den på htcdev.com. Det går hur bra som helst. Om jag gått nån annan väg skulle jag ha s-off nu.
    KAN JAG installera CM7 med eran upplåsning eller inte?

Jo, det kan du. Men radion kommer inte fungera! Vill du nått annat?

Jag är ju lite noob på detta, men det känns inte som dom vet vad dom pratar om på htc... Kanske fick tag på fel person.

3. Droid119

Droid119 Guest

* Du behöver inte byta radio.
    * Ja. Den flashar en ny kernel. Även om du inte har "S-OFF" kan du göra vad du vill som en S-OFF:användare är. Du låste ju upp bootloadern som skyddar allt.
    *Du har ju redan förbrukat din garanti. Så även om allt skulle gå åt helvetet så kommer du få lägga till lite pengar på att få allt fixat eller köpa en ny lur. Men visst du kan ladda ner den senaste RUU-filen och gå in i bootloadern och kör den.
    *Ja men MD5 kommer inte stämma överrens.
    *I ROM manager får du upp en del saker när CM är nerladdat då du ska bocka i:
    Backup Existing ROM
    Wipe Data
    Cache

Och vadå Radion kommer inte funka? Trolololol HTC.

4. Droid119

Droid119 Guest

Sen för att låsa bootloadern tror jag att det är följande kommando:
    Tror det ska funka är dock inte säker. Och du måste vara inne i bootloadern.

5. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tackar för svaren.

6. Droid119

Droid119 Guest

Varsågod;)

7. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Den guide jag länkade till funkade perfekt! Har nu CM7 installerat på min lilla IncS :)

8. Droid119

Droid119 Guest

Nu blev jag lite avundsjuk;) Men som sagt, vill inte använda mig utav htcdev:ehm:

9. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fått en bra mycet snabbare telefon, saknar lite delar med sense gränssnittet. Bland annat saknar jag kameran i sense :)

Men fördelarna överväger nackdelarna och känslan att telefonen är MIN!

10. Droid119

Droid119 Guest

Klart den blir snabbare. All bloatware är borta;)