Fråga: Flasha en 3 brandad lur

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av qlazze, 10 jun 2012.

1. qlazze

qlazze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, går det "flasha" en SGS2 "branded" lur så den blir "un-branded" ? I så fall hur (finns det guide jag kan följa) och måste jag låsa upp den först?

Tack

2. Terror

Terror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

3. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    När jag fick min lur flashade jag in nordic-romen utan att roota. Odin var allt som behövdes.

4. qlazze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK. Så du behövde inte låsa upp telefonen överhuvudtaget?

Edit:
    Jag laddade ner Odin och Nordic Firmware med CheckFus downloader. Jag har inte rootat och tänkte nu köra enligt denna guide"http://www.youtube.com/watch?v=Gqp69v68WVU" , hade svårt att förstå guiden i detta forum faktiskt.

1: Kan jag köra Kies nu innan och göra backup på allt och sedan återställa efteråt? (kanske blir fel när det är en annan firmware installerad)
    2: Kommer telefonen var låst till 3 efter denna operation?
    3: Försvinner alla program osv. under flashningen, jag vill bli av med all "skit" från 3 ?

Tack för hjälpen

Last edited: 17 jun 2012
  5. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Upplåsning eller ej, lite olika på olika tillverkare och modeller vad jag förstår. Jag hade en ray för ett tag sedan som kom från tre och den kunde jag inte flasha andra roms på på grund av SE inte tillät det.
    Jag är rätt säker på att du inte behöver låsa upp den innan utan ladda ner odin och flasha nordic-romen så slipper du det skit som tre lägger in på deras lurar. Vips så är den un-branded...
    Till skillnad från vad "Hiro" säger så är jag rätt säker på att du måste roota luren först vilket görs mycket enkelt via den utomordentliga guiden här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=62886

qlazze gillar detta.
  6. qlazze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lyckats "roota" den. Läste lite mer i forumet och det verkar som att en "flash" inte tar bort operatörslåset. Blir väl till och betala för det gissar jag.

7. qlazze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fegade ur sist och installerade en Rom från TRE men nu tänkte jag Ladda Nordic Rom 4.0.4.

Fråga: Försvinner mina installerade program & inställningar när jag flashar in en ny ROM så här? (från Tre till Nordic)

Tack för hjälpen.

EDIT: Programmen är kvar efter att jag flashade den till Nordic, har dock läst att en del gör factory reset efteråt vilket jag inte greppar varför man ska göra det

Last edited: 28 okt 2012