Flasha - hur överför man appar och inställningar?

Diskussion i 'Blade' startad av fredda2, 12 jan 2011.

1. fredda2

fredda2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Säkert en nybörjarfråga, men jag hittar inte svaret någonstans.

Ska flasha min Blade för första gången snart. Har installerat ClockworkMod Recovery och gjort backup.

Fråga:
    Efter att man har flashat ny ROM så ska man göra "wipe data/factory reset". Då antar jag att alla appar och inställningar försvinner. Finns det något sätt man kan föra över dem efter man flashat? Kan man det med ClockworkMod Recovery t.ex? Eller måste man installera och ställa in allt på nytt igen?

2. magnea

magnea Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag brukar köra Titanium Backup innan flash och gör en back upp på appar och instälningar,

3. johanrosvall

johanrosvall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej,

Du gör Nandroid Backup --> Whipe Factory Reset --> Flash av ny ROM.

Nandroid är för att återställa om något skall gå snett. För att backa up Apps och inställningar, sms osv. Använd Titanium Backup eller Mybackup.

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Gjorde själv en full nandroid på förra romen ifall nåt skulle gått snett. Sen titanium på alla apps + data, och det verkar ha lyckats återställa det mesta helt ok. Har inte hunnit pilla så mycket sen senaste flashningen men det enda jag hittar så här långt är att apps organizers alla tags och indelningar hade försvunnit.

Gjorde även backup med mybackup root (som är gratisversionen av mybackup pro för root users om jag förstått rätt) för både apps (för att vara på den säkra sidan ifall det strulade med titanium) samt sms+contacts (som jag inte tror titanium är kapabel att backa up?).

Tror även det skall finnas någon inställning i clockwork under restore (nandroid) som heter nåt i stil med restore apps eller data eller nåt sånt så det kanske är möjligt att återställa just de bestämda delarna från en nandroid backup, vad vet jag. Men man vill ju vara på säkra sidan.

Last edited: 12 jan 2011