Flasha in recovery-RAv1.2.1H.img

Diskussion i 'Magic' startad av WouldYouKindly, 25 sept 2009.

1. WouldYouKindly

WouldYouKindly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en Magic PVT32A, och vill flasha in recovery-RAv1.2.1H.img för att slippa starta upp via PC varje gång jag vill länga in en ny ROM.

Jag försökte följa guiden (https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Magic_(Windows)), men jag lyckas inte få ROMen att "fastna".

Det jag gjorde var:

Laddade ner bootloader, kopierade till sdcard, kollade MD5/Sha1, döpte om till update.zip
    Laddade ner recovery-RAv1.2.1H.img, kollade MD5, döpte om till recovery.img

Startade upp fastboot mode, och körde "fastboot boot recovery.img". Detta startade recoveryconsolen med svart bakgrund och grön text, där körde jag "apply sdcard:update.zip". Allt ok!

Startade om i fastbootläge, men nu kom jag till samma recoveryconsole som innan, och nu hittar inte windows telefonen, så "fastboot flash recovery recovery.img" hittar ingen telefon. Dock provade jag att starta om den gamla fastbootconsolen och köra "fastboot flash...etc", den sade att den laddade in den, men vid omstart hade inget hänt.

Vad är fel?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 067
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du skall starta om i recovery-läget efter att du flashat in en recovery-fil, inte fastboot, det vill säga håll inne HOME+POWER ON i stället för BACK+POWER ON.

3. WouldYouKindly

WouldYouKindly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gud vad dum jag känner mig :o
    Tack så mycket!