Flasha JVK Lagfix

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Pillard, 14 apr 2011.

1. Pillard

Pillard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Min telefon har börjat sega ner sig mer och mer och nu tänkte jag prova att flasha JVK-versionen som läckte i slutet av mars. Jag har sen tidigare kört med Hardcore Speedmod och lagfix. Nu när jag försöker disable lagfix så fastnar jag i nån form av loop där jag bara kommer tillbaka till den här skärmen som säger att jag konverterat filsystemet och sen frågar den ifall jag vill konvertera. Vad ajg än gör så kommer jag bara tillbaka dit. Om jag istället väljer att återgå och inte konvertera så fungerar telefonen igen men då med lagfix enabled. Vad tror ni om att flasha medan lagfix är enabled? Hur pass ren får man telefonen om jag gör en fabriksåterställning i telefonens menysystem?

2. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Inte flasha med lagfix aktiv om du inte flashar via odin med re-partition ikryssad.
    Att din lur inte kan konvertera tillbaks kan bero på att ditt interna minneskort är mer än halvfullt. Testa att rensa lite så du kommer under den magiska gränsen. Vad den är exakt vet jag inte dock.

Pillard gillar detta.
  3. Pillard

Pillard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, har rensat en del på minneskortet nu så får vi se. Sjukt störigt att den lägger precis allting på interna minneskortet så att det externa aldrig utnyttjas...

Skulle det funka om man kryssade i re-partition? Det gör ju inte mig nåt att kryssa i den, eller?

4. Pillard

Pillard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm, borde man börja bli nervös när Odin har stått på "setupconnection" i en dryg kvart? Vad gör man åt det om den har hängt sig under flashningen?

5. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Drar ut usb-kabeln gråter blod flashar om gör rätt:)

6. Pillard

Pillard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var livrädd för att dra ut kabeln men kom in i download igen och körde en ny flash med repartition och 512 pit. Nu verkar det funka. Mycket inställningspill dock innan allt är som det ska igen

Tack för hjälpen

7. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Backupen fastnar alltid om man har tv.nu installerat på telefonen.