Flasha min Hjälte

Discussion in 'Hero' started by Slemhelge, Mar 14, 2010.

1. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag följer guiden på https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero

Och kom till det steget det står "Starta Flashrec och välj backup recovery image (Knappen längst ner i programmet), vänta tills detta är klart. (Är man neurotisk så kopplar man in USB kabeln och säkerhetskopierar backupfilen Recovery-backup.img innan man fortsätter :-))."

Jag fick en Recovery-backup.img som jag la över till datorn för säkerthets skull..
    Sen står det att jag skriva in "sdcard/Recovery-RA-HERO-v1.5.3.1.img" i rutan.. och trycka flash recovery image.. jag får inget sånt val.. så testade att starta om hjälten med Power+Home.. men fick istället upp en Varningstriangel och en mobil liggandes bredvid. WTF? :P

Vad gick fel? (Tillägga att jag rootade mobilen med Instantroot-filen tidigare)

Tack

2. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu blev det rätt.. fast måste fråga nu.. Jag använde instantroot tidigare (Ingen backup före) kan jag få tillbaka "Originalet" som inte bryter min Garanti? Ladda hem HTC's uppgradering tar bort rooten?